/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tagpap
Fra : mdo
Vist : 808 gange
100 point
Dato : 20-05-10 07:23

Kan man sømme tagpap på som er beregnet til at blive brændt ? Du'r det ? Kan det holde ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-10 08:14

Citat
Kan man sømme tagpap på

Det kommer da an på om du kan slå søm i der hvor det skal sidde

Kan du det, skal det nok blive liggende - men tæt bliver det ikke

Kommentar
Fra : alka

Dato : 20-05-10 08:50

Køb helle pap der er beregnet - det fås også billigere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-05-10 13:03

Tagpap skal aldrig brænd, selv om det undertiden sker.
Men der findes tagpap med et smeltelag af bitumen ,som skal svejses på. Det er nok det du tænker på .
Det er nok besværligt at slå søm igennem og har ikke nødvendigvis den rivestyrke som er nødvendig for at fastholde det i bæsevejt med søm.
Det får heller ikke den tæthed ,som svejsning af overlæggene giver.

sømmene laver også huller, som kan gro ,når vinden tager i pappet.

Lad være.
Lej en gasbrænder og svejs det på., men pas på det ikke brænder.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-05-10 19:46

Du kan jo også købe pap som limer selv.