/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sikkerhedssele til Galaxy
Fra : pk2dk99
Vist : 2748 gange
200 point
Dato : 16-05-10 22:34

Hej Kære Kandu Bruger

Jeg har lige købt en Ford Galaxy 2,3, Trend, 2004 model med 7 Sæder. Den er en camper model.
Jeg mangler en sikkerhedssele til sidste højre sæde. Der er sele i venstre side.
Hvor kan man køb sikkerhedssele til 7 sæde?????? Vi kan desvære ikke brug den 7 sæde pga sikkerhedssele.
Venligst hjælp mig at hvor kan jeg køb billigt sele.
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 16-05-10 22:50

Ked af at sige det grunde til at den mangler er at den model ikke er reg med 7sæder kun 6 der hvor sædet er skulle der være en vaske med minder at den er blevet om reg til 7 så dumper den til syn og du vil ikke være dækket hvis du køre galt med 7 kun 6 og det plejet at være dem mest skadet de ikke dækker også selv om vedkommende ikke sad på den plads
Ps har selv haft den model

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 16-05-10 22:54

Ja men jeg fik 7 sæder med bilen?

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 16-05-10 22:55

Hvad skal jeg gøre nu? Vi er 7 personer i familen????????????Venligst Hjælp mig...Hvad er jers råd til mig?
På for hånd tak

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 16-05-10 22:57

vi købt bil kun 5 dag siden..

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 210 point
Dato : 16-05-10 23:04

Snak med told om at om reg den til 7 men ellers vent og se hvad der står på jeres reg attest hvis der står 7 er der ingen problemer.
Da jeg fik min fik jeg det ekstre sæde med selv on de ikke måtte og du kan godt køre med 7 men der er noglet risiko ved det. Mit råd snak med told i morgen

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 16-05-10 23:06

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 16-05-10 23:26

Tak for svar
Jeg skal brug alle min 7 sæder da vi er 7 pers. Problem er at jeg mangler en sikkerhedssele til den 7 sæde?

Kan man skaffe sådan en? Har du skaffede dig selv en sele og hvorfra?

Der står ikke noget om 7 eller 6 personer på Told og skat papir og reg attestet.

Den er lige blevet synet og er blevet godkendt men der står heller ikke på syn raporten at den er godkendt til 6 eller 7 personer. Jeg købt køretøj privat.

Men min 7 sæde sidder i bilen da vi skal brug den men reglen er at vi må ikke kører uden sikkerhedssele.
mvh

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 17-05-10 00:18

du kan henvende dig til din lokale ford forhandler de har dem , de kan evt hjælpe dig via dit vin nummer. med at finde ud af om det er 6 eller 7
håber det bedste for dig/jer

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-05-10 05:54
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-05-10 06:03

Nu skal jeg give dig et svar ROTW.
Jeg har selv købt 12 seler hos dette firma Handi-Safety. De har en hjemmeside der hedder:

www.handi-safety.dk

De har flere forskellige slags seler og længder. Kan du ikke finden en type så ring til dem og få et katalog tilsendt. Der er seler der skal sidde vandret, andre med lidt hældning o.s.v. De er meget hjælpsomme.

Selvfølgelig skal du have seler på alle sæderne. Alle de svar du har fået er løbet af sporet. Jeg har flere gange fået synet minibus uden alle sæder har været der ved syn. Jeg er helt sikker på at hvis jeg sætter et ekstra sæde i skinnerne, bliver det ikke opdaget ved syn, men selvfølgelig hvis uheldet er ude, kan det give problemer. Det står på den midlertidge registreringsattest du har fået eller en toldattest som du måske også har fået. Dem er de ved at afskaffe, men jeg har toldattest på den ene minibus. Der står antal passagerer den er godkendt til. Jeg ved ikke om det måske han have noget med vægten at gøre at den kommer over 3500 kg. Så falder din årlige grøn afgift meget.

hawaii7

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 19-05-10 09:39

Hej med jer
Tak for alle svar. Jeg har snaket med ford forhandler i Roskilde og han sagde til mig at du kan sat nye sele og kører bare fordi bilen er til 7 pers. Så ringede jeg til skat for sikkerhed skyde og da var en dame i skat tasstrup, hun sagde samme at du SKAL ikke fjerne køkken udstyr fra bil og i kan kører med 7 sæder med sikkerhed seler i bil. Det er ikke noget problem med 7 sæder hvis køkken udstyr er i bilen.
Jeg er tildreds. Jeg vil bestil nye sikkerhed sele og monter den.
mvh
pk2dk99

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 19-05-10 09:46

Tusind Tak for svaret thyfoon og andre