/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
angående stelnr...
Fra : w-coast
Vist : 757 gange
50 point
Dato : 14-05-10 14:59

kan man ikk se på stelnr om det er en 30-45 scooter??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-05-10 15:24

Citat
I nogle tilfælde, kan du gå ind på færdselsstyrelsens hjemmeside under find typegodkendelse, og indtaste stelnummer. Typegodkendelsen, vil ofte beskrive om det er en lille knallert, eller reg. pligtig knallert, men det er ikke altid, at det fremgår klart. Læs eventuelle kommentarer, der måske forklarer, hvordan det ses om det er lille eller stor knallert.

Herfra http://www.billig-scooter.dk/about9150.html

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 14-05-10 15:45

Jeg er ikke sikker på om det er et alment krav, men det 6. og 7. ciffer i stelnummeret på de knallerter jeg sælger, er 2 5 og det fortæller at det er en lille knallert (25). Om det kun er Skyteam der har den regel eller om det er en euro-regel ed jeg ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-10 17:01

Det er da bare at tage en tur på dyret

Så er det da nemt at mærke om det er den ene eller anden (hvis den er lovlig)

Er den derimod Ulovlig kan det jo være ligegyldigt om den er det ene eller andet

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 14-05-10 21:28

Hvis det er en 45 står der oktan 98 på dækslet til tanken - det gør der ikke hvis det er en 30.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-05-10 22:45

som nordsted skrev så står det nogen gange i typegodkendelsen at for eksempel hvis tegn nummer 8 er 3 så det en 30 og hvis det er et 4 så det en 45.

Prøv at se om du kan finde typegodkendelsen til din model på : http://www.fstyr.dk/koretojer/Typegodkendelser/Find%20typegodkendelse.aspx

Så kig nederst i typegodkendelsen der plejer det at står hvis der altså står noget om det det er ikke altid der gør.

Ellers skriv din scooter mærke og model så skal jeg undersøge det for dig. du kan også skrive stelnummer hvis du tør.