/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Slyngkobling mm på Honda Dax kopi motor
Fra : Brightshadow
Vist : 2699 gange
100 point
Dato : 13-05-10 12:52

Hey Jeg har et par drenge (6 & 8år) vi for 1½ år siden gav en Kina ATV med en 70cc 4-T (Honda Dax/Monky motor kopi)

jeg ved godt at mange (Jeg selv incl.) har en problem med de der kina maskiner men den har faktisk gjort det ok..

vi gav 2800,- incl. Hjælm og handsker og endnu har vi kun måtte spænde den efter af og til og ikke købt en eneste reservedel til den

problem nr. 1 er at den kan køre op mod 60km/t hvilket jeg syntes er i overkanten hvor jeg hellere ville geare den ned så den var lidt sjovere ved lavere hastighed..

den køre med et 7mm bredt 12-T fortandhjul og jeg kan ikke finde et 10-T er der nogen af jer der ved hvor jeg kan finde noget der virker ?

problem nr. 2 er at Slyngkoblingen kobler for tidligt til men da den ikke er tør som i en scooter men badet i olie har jeg ikke haft det skildt ad for at se om jeg kan gøre noget for at stramme den op ?
den dyre løsning er måske at købe en kobling fra en 90cc hvis den passser ..!?

håber i har et par gode råd.. mvh. Bright..

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-05-10 17:46

Citat
7mm bredt 12-T fortandhjul og jeg kan ikke finde et 10-T er der nogen af jer der ved hvor jeg kan finde noget der virker ?

der står nummer på det, eller der burde gøre det
samt at det er en Honda efterligning, så en honda forhandler.
ellers kan enhver MC butik skaffe dit et tandhjul 50 - 150.-

koplingen kan du sagtens stramme op med andre fjedre.
det kan også være den OLIE du har på motoren

honda motoren er mig bekendt ens optil 150ccm,
men om det gælder for KOPI motorere ved jeg ikke og slet ikke for DAX.
jeg har et par manualer du kan få, hvis jeg kan finde dem, så smider jeg et link til dem.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-05-10 17:50

NB: Kinamodeller er ikke altid dårlige, men du får hvad du betaler for.
Har selv kørt Kina MC og havde ikke haft vrøvl med min.
Og så er de et billigt alternativ, til bilen.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-05-10 19:42

Hvis du kan bruge det....?
ellers kan andre måske.
Citat
50_model_C100_C102_C110_C114_manual.pdf

http://rapidshare.com/files/386914598/50_model_C100_C102_C110_C114_manual.pdf
52-es.pdf

http://rapidshare.com/files/386914607/52-es.pdf
90-125cc_Repair_Manual_1964-1975.pdf

http://rapidshare.com/files/386914608/90-125cc_Repair_Manual_1964-1975.pdf

Kommentar
Fra : Brightshadow

Dato : 13-05-10 23:04

Citat
der står nummer på det, eller der burde gøre det
samt at det er en Honda efterligning, så en honda forhandler.
ellers kan enhver MC butik skaffe dit et tandhjul 50 - 150.-

Jeg har Googlet nettet tyndt og jeg kan ikke finde et 10 tands tahjul der passer :(

der er forskellige akseler det skal passe på mener vores er ca. Ø16mm og så er der vist Ø18mm og Ø21mm

og så er der kædetyper = 220 (6mm) og 228 (7mm)

Der imod er det med olien meget intresant nyt

ved du hvilken olie der skulle være bedst for det der er på nu er jo alm. motor olie (W10-40 tror jeg) eller kan det virkelig ha noget at sige om olien står op til Min. el. Max. mærket ?

det er pænt af dig at dele de manualer men os der ikke er rapidshare medlemmer kan kun hente en fil og det skulle jeg også vente 30sek for.. :(

Kommentar
Fra : DISKEN_revised