/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
cisco 851W
Fra : grokraft
Vist : 1656 gange
100 point
Dato : 12-05-10 12:03

Jeg har fået home box fra tdc uddeler private ip-addresser. Dhcp server. til wan side af 851w
Kan pinge home box fra pc fra pc, men ikke gå på internet.
Kan en hjælpe med hvad der er galt?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-05-10 12:16

Har du haft internet før med den samme forbindelse , men med et andet modem og en anden router ?

I det hele taget må du forklare noget mere i tydeligt sprog, før der er håb om et brugbart svar.

Styresystem ?
internet udbyder ?
webbrowser?

Kommentar
Fra : grokraft

Dato : 12-05-10 12:39

kørte fint på internettet før med speedstrem dsl modem.

Pc kan også køre med home box, tror det er dns i cisco routeren, der skal laves om på?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-05-10 21:58

prøv lige at ping 8.8.8.8
hvis du får svar tilbage er der hul igennem

du kan prøve DNS 8.8.8.8 og 8.8.4.4 (Googles) det er altid en god en at teste med

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 14-05-10 10:15

Det var nu en sagem box jeg fik.
Her skal TDC lave dig en ny profil for at det virker.
du skriver har haft speedstreem!! Vil det sige det var en gammeldags prof løsning med fast IP??
Hvis Ja, så var den helt speciel sat op. Du kan selvfølgelig godt bruge en cisco, men hvem har sat den op?
Find det papir du fik sammen med speedstreamen, og brug de oplysninger der står der.
Find routerens webinterface, typisk skriv 192.168.1.1 i din browser.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 14-05-10 10:18

Nå jeg blev da ikke færdig!!
Find indstillingerne for wan interface og ret dem til.
find status for wan interface og se om du har forbindelse til internettet.
hilsen Steen
Good luck

Kommentar
Fra : grokraft

Dato : 14-05-10 10:44

Hej stone
Føt så det sådan ud.

Speedstem dsl modem koblet til linie(adsl) og cisco851w på wan side. pc-er på lan.
Nu ser det sådan ud.

TDC homebox koblet linie(ADSL). homeboxens lan er koblet over på ciscos wan side.
pc på cisco lan0.

Problemet er så der kommer denne fejlmelding på home boxen
hvorder sker blokering i firewall

Outbound Traffic Blocked - NAT out failed Packet not in tcp window: TCP 192.168.1.10:4953->109.71.160.201:80 on ethoa1

Outbound Traffic Blocked - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.10:4487->109.71.160.201:80 on ethoa1

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 14-05-10 11:02

OK det misforstod jeg.
TDCbox herefter cisco router.
Vil det ikke være nemmere at fjerne ciscoen og lave de NAT ting du skal bruge i TDCboxen.
Må jeg læse du har en server bag ved den gamle cisco der hedder x.x.x.10
hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 14-05-10 11:05

kan da lige sige det gjorde jeg selv.
http://stoneplace.dk er min server bag min TDCbox. her hedder den 192.168.2.100.
jeg fjernede den gamle planet router for det samme.
Steen

Kommentar
Fra : grokraft

Dato : 14-05-10 13:36

Korrekt med pc med 10.xx, og det virker uden cisco. Vil nu alligevel prøve at bevare min cisco,
giver mulighed for at lukke godt af men det er lidt for meget lige nu. så

Annuller spørgsmålet
Fra : grokraft

Dato : 22-05-10 19:33

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål