/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Gode forslag ?
Fra : refi
Vist : 910 gange
100 point
Dato : 12-05-10 08:38

Gode forslag til EXTERNE harddiske søges

Betingelser:

Størrelse - mellem 350 og MAX 700 Gb
SKAL have extern strømforsyning

Problemet er at de skal bruges sammen med en digitalbox hvar der er mulighed for at tilslutte externe medier via USB, dog er der IKKE strøm i stikket..

Har fundet nogen Lacia harddiske der passer både prismæssigt og størrelsesmæssigt incl. strømadapter.....

Jeg kender desværre IKKE meget til mærket, men det er der måske nogen af jer der gør....

Mærket er som sagt ikke vigtigt - blot de er stabile og ikke koster meget over 1 krone pr. Gb....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-10 08:39

PS...

Om det er 2.5" eller 3.5" er ligegyldigt....

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 12-05-10 09:53

Hej Refi

Jeg har selv en Lacie 1 TB, den har nu kørt i døgndrift i et halvt års tid. Herligt støjsvag, robust kabinet..

Jeg kan kun anbefale mærket

Mvh Finn

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 100 point
Dato : 12-05-10 10:26

Har brugt Lacie i over 20 år og har altid været tilfreds. Jeg har investeret i 2 stk af denne:

http://www.wupti.com/Menu/Find-computer-og-IT-paa-wutpi.com/157131_(Wupti).html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-10 10:32

Det er lige præcis dem jeg også har i tankerne

Ved du om de er "klar til brug" eller skal de først omformateres ?

Havde forestillet mig FAT32 da de så kan bruges på alle maskiner.....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-05-10 10:36

- mine var "klar til brug" og de kører FAT32, da jeg også flytter dem rundt. Det er altid rart at have lidt musik med når man skal i byen/sommerhus o.s.v.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 12-05-10 10:36

Det ligner et skridt tilbage.
Du skal bruge HD med sata stik

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-05-10 10:45

- for mig var det s.. et fremskridt, ca. 200 GB på hver kasse...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-05-10 10:53

Du kan også vælge den løsning som jeg selv bruger, at bruge en harddisk dockinstation og så kan du ellers udskifte harddiske som du lyster.
Jeg bruger denne http://www.dataworld.dk/product_card.php?prod_nr=SI-7928 men har lige set at aldi har en i næste uge, der er langt billigere
http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_20/OFF03.SHTML

Fordelene er at du nemt kan skifte harddiske og den kan bruges enten som USB eller eSata og bruges den som eSata på computeren kan du boote fra den.

Her kan du se den jeg har tilsluttet til en lille Asrock computer via USB http://peecee.dk/upload/view/244256 som jeg bruger sammen med fjernsynet, men den kunne også bare være tilsluttet USB i fjernsynet.

Her bruger jeg min anden dockingstation som eSata http://peecee.dk/upload/view/244257 , som jeg booter fra - jeg har ingen harddiske indstalleret i selve computeren. Jeg vælger så i Bios hvilken harddisk jeg vil boote fra. Den anden harddisk kunne også være en datadisk.

Blot en ide herfra

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-10 11:03

Citat
Du kan også vælge den løsning som jeg selv bruger, at bruge en harddisk dockinstation og så kan du ellers udskifte harddiske som du lyster.

Det vil jo kræve en dockingstation på ALLE maskiner og TV (de er IKKE forbundet)

Fidusen er jo netop at man KUN behøver at pille stik af - de samme stik er på alle andre maskiner da de jo har SAMME harddisk... (eller får samme disk)

Som sagt skal de bruges i stedet for DVDer - altså det der optages kan så nemt vises på alle andre TVer (eller komputere) rundt om i huset....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-05-10 11:12

Citat
Det vil jo kræve en dockingstation på ALLE maskiner og TV
Næh, det er bare at tage USB sticket fra og tilslutte til den enhed du måtte ønske, forskellen til de øvrige eksterne harddiske er, at du på dockingstationen nemt kan skifte harddisk/harddiske hvis du skulle få brug for det.

Men som sagt var det blot lidt inspiration til de utallige løsninger der er...........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-10 11:29

Citat
Næh, det er bare at tage USB sticket fra og tilslutte til den enhed du måtte ønske

Det har du selvfølgelig ret i

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-10 12:51

Jeg har dem ikke selv - men har aldrig hørt noget dårligt om Lacie harddiske.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 14-05-10 14:29

Tak for svaret Stouenberg.

1 stk. er købt til prøve (inden jeg køber de 9 andre )

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-05-10 14:46

- velbekommen refi, god weekend. De virker ivertifal de første 3 uger!!! Mine altså...