/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Har fået MR Scanning
Fra : bibsamie
Vist : 698 gange
400 point
Dato : 11-05-10 22:04

Jeg har idag været til en MR Scanning på Arresødal Privathospital, der fik jeg scanningen på en cd rom, og har kikket på resultatet på min pc'er men syntes ikke at opløsningen er helt ok, mit spørgsmål er hvilket skærmkort skal jeg købe for at få en bedre billedkvalitet, det skal oplyses at jeg aldrig spiller på pc'en.

per

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 11-05-10 22:17

skærmkortet har intet hvad kvaliteten af billedet at gøre det forgå digitalt så det er samme kvalitet lige meget hvad grafikkort du har.

Du har muligvis fået nogle billeder i lav opløsning.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-05-10 23:49

Hvis du har fladskærm i stuen (TV) og en dvd afspiller, så kunne du lægge den i der og se den på dit TV. Der vil det nok være tydeligere.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 12-05-10 14:56

granner01: MR scanning'er man får med hjem på CD-ROM er ikke en film eller normale JPG's, men et specielt billede format og der ligger tit et "gratis" program med som man kan bruge til at se dem med.

Hvilken opløsning kører du pt. 1024X768 X 32bit farver eller ?

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 12-05-10 18:08

JegErHer

1680 x 1050 og 32 bit farver til en 28" ViewSonic skærm

per

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 14-05-10 23:00

Lav opløsning på 28", nå men hvis du er oppe den den opløsning på en fladskærm får du ikke billed bedre og det var det sikkert heller ikke ud på hospitalet.
Husk MR billeder er ikke som fotos (altså i kvaliteten)
Kan være det er et dårligt gratis program som følger med til at vise med, men jeg tvivler.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-10 08:44

Prøv at ringe til Arresødal inden du begynder at bruge penge på skærmkort e.lign.

Det kan jo være de har hørt om problemet før, og at det ikke kan vises anderledes

Go' bedring

Kommentar
Fra : BjarkeH

Dato : 27-06-10 01:49

Du fået ikke meget bedre billede end du får på en Eizo skærm. det er dem som de bruger i grafiske virksomheder fordi de har vise "rigtige" det vil sige at de kan gengive de rigtige naturlige farver

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=449736

men de koster også en del.