/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Musemåtte
Fra : epa52
Vist : 399 gange
50 point
Dato : 02-05-03 01:29

Hvor kan man købe en super god musemåtte til optisk mus (til spil)

Kommentar
Fra : BYLDER

Dato : 02-05-03 01:40

istedet for en måtte der er blød så prøv et hårdt underlag, dette er vigtigt når det er en optisk mus, måtten har den svaghed, at hvis tingene bliver lidt spændende kommer man nemt til at trykke for hårdt på den ene side, resultat markøren flyver rundt på skærmen, jeg har forsøgt forskellige måtter og ingen af dem var så gode som min nuværende, et skriveunderlag, ud over den gode effekt det har på musen er det billigt og meget nemmere at holde rent, så find dig et skriveunderlag som du kan lide, evt. start med at teste med et du har liggende.

den optiske mus har 4 støtte punkter i bunden, det er dem du skal holde rene, disse kan også have en betydning for den skarphed musens kammera behøver for at virke optimalt.

jesper

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 02-05-03 01:52

Jeg har selv en optisk mus. Jeg bruger en ganske almindelig plasticlomme, hvor jeg har lagt et stykke hvid papir indeni. Det er billigt, og det virker perfect.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : Thorbimse

Dato : 02-05-03 07:04

Jeg har en optisk mus og jeg bruger en Icemat mussemåtte det er en mussemåtte der er lavet af glas

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-05-03 07:16

Hejsa
Kan kun tilslutte mig ovenstående forslag med en HÅRD måtte, og lad for guds skyld vær' med at købe en af de der med "gele" og andre støtteordninger - klør stadigvæk ved tanken om dengang, der gik hul på min.

Hygge...
Søren

NB:
Altenative forslag: Bord skåner (til varme gryder). Dække serviet og lignende.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 02-05-03 08:08

hold da op en erfaring folk lægger ud med!!!!
Personligt kører jeg med en 20 kr.'s MÅTTE fra Bog og Ide, den har sådan nogle mikroskopiske forhøjninger - og den virker upåklageligt!
et forsøg værd.
PS: virker også til optisl mus.

Beck

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 02-05-03 10:03

Du kan da bare købe Anders And og Co. Her kommer der da nogle gange en musemåtte med.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-05-03 11:05

Jeg bruger slet ikke noget underlag overhovedet.
Min optiske mus er placeret direkte på skrivebordet - af træ - og det fungerer helt uproblematisk.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 02-05-03 15:22

Jeg har købt en musemåtte med gelé støtte i Silvan, for noget tid siden, og den virker super. Men Har også hørt at Icemat skulle være kanon. Personligt vile jeg ikke bruge noget af glas, da jeg så ikke kan afreagere med musen (Sker nu og da i CS). Har også prøvet på mit glasbord, uden måtte, og synes ikke rigtig at musen kunne finde ud af hvad den vile.

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 02-05-03 15:25

køb en musemåtte af glas, den virker + er du også lidt bo bedre agtig, da det er super lir.
mvh polpot

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 02-05-03 15:54

Hmmm... jeg bruger selv Microsoft Intellimouse 3.0, som kører oven på en ganske almindelig musemåtte... Ingen problemer... Men har lige været hjemme hos en kammerat med samme mus, bare oven på en fUnc-musemåtte (hightech-et-eller-andet.... SPECIAL-designet til optiske mus)... Jeg vil sige at jeg ALDRIG vil give musemåtten skylden for at tabe i et spil, men man kunne nu godt mærke forskel... Men det er op til en personligt...

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : BYLDER

Dato : 02-05-03 16:30

HEJ ZEROXP
det er nu ikke underligt at du havde et problem på glasbord uden måtte, der sider et kamera der tager en hel masse billeder hver sekund, den reagere så på at tingene ikke er det samme sted, det drejer sig om ganske få forandringer før den regerer. vi ved jo alle at glas er mee eller mindre gennemsigtig og har en temmelig glat overflade begge dele er med til at det er svært for musen at registrere forandringer, og ja så virker den altså ikke optimalt.

det bedste er noget med en struktur i, som den kan registrere, dette f.eks. en træplade, men efter som der ikke er alt for god glidnigsfrihed der så læg noget plastik eller endnu bedre glas over så har man en perfekt mussemåtte

jesper

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 02-05-03 16:46

hmmm, så lærte jeg da det i dag

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 02-05-03 17:32

lol zero... ja, man lærer noget nyt hver dag