/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
win 7 ultimate
Fra : olhund
Vist : 420 gange
50 point
Dato : 10-05-10 10:17

hej
jeg har købt en ny/brug pc hvor der intalle win 7 ultimate 32bit på og der sidde 6 gb ram i pcen men den har kun registre 4 gb ud af de 6 og jeg har så få at vide at jeg kan gå ind i bios og lås den op så skulle den reg alle 6 gb ram.Jeg har også hørt at win 7 32 bit kan ta op til 8 gb ram og win7 64 bit kan ta op til 24 gb ram

Kommentar
Fra : peque

Dato : 10-05-10 10:22

passer ikke!
et 32bit program kan normalt KUN registrere 3,5GB ram - Resten kan ikke bruges af dette.
Skal du reelt bruge rammen - er du nødt til at skifte til 64bit system!

P

Kommentar
Fra : peque