/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
varebil over 2000 kg. fra før juni 1998
Fra : karsten4
Vist : 501 gange
50 point
Dato : 08-05-10 19:29

er der nogen, som kender noget til evt. nedvejning til under 2000 kg. og hvad det koster. efter hvad jeg kan se så er min Peugeot ekspert phv. når de nye love træder i kraft, eller hvad gør man. Vægtafgiften kommer jo op på niveau med de store 4 hjuls trækkere eller hvad.

hilsen Karsten

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 08-05-10 21:49

Hvorfor tror du der sker noget med Vægtafgiftsloven vedr.biler fra før 3/6 -98 ??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-05-10 00:15

Citat
Vægtafgiften kommer jo op på niveau med de store 4 hjuls trækkere eller hvad.

Hvorfor tror du det, der er ikke udsigt til ændringer i vægtafgiftsatserne for varebiler fra før 98.
Og at veje ned til under 2 tons total, det kan du godt glemme, det "hul" blev lukket for et par år siden.

4030 om året i vægtafgift koster en varebil på gule plader og diesel hvis totalvægten er mellem 2001 og 2500 kg.

Og 3140 på benzin.

Kommentar
Fra : karsten4

Dato : 11-05-10 13:44

hej det lyder godt alt sammen, jeg læste bare på et tidspunkt at regeringen ville til at have fat i alle de gamle varevogne over 2000 kg. og den højere misundels afgift skulle stige over 2 år.
Jeg takker og håber. hilsen karsten

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 15-05-10 20:56

Du kan ånde lettet op for en stund, for det er en gammel skrivelse du der havde fået fat i.
Jeg har nemlig betalt i dyre domme, fordi min bil var fra 2003.
Det du har læst noget om, det var på tale for et halv års tid siden, for der havde jeg en god kollega, som gik og rystede i bukserne, på grund af hans gulpladebil, men åndede lettet op.
Men de skal jo nok arbejde på det igen, så de kan få nogle penge i statskassen, så indtil da' så kan du sove roligt om natten.
Jeg skriver ikke hvis, men når det bliver taget op igen, så koster det dig bare 5000 kr. mere om året ud over den alm. vægtafgift.

Hej

Kommentar
Fra : strits

Dato : 12-07-10 19:45

Hej Allesammen
Må lige meddele, at man godt kan få nedvejet sin gulpladebil (Halv afgift) til under 2000 kg ved at betale forskellen fra 50% til 95% afgift af den værdi bilen har i dag som brugt.

Jeg har en Grand Vitare 2000 (ca.5 år gammel), som er vurderet til 80.000kr i dag. Det gør, at jeg skal betale en ekstra afgift på ca. 10.000.

Derefter vil mine samlede udgifter gå fra 8.180 kr. til ny 2.710 kr pr år. Altså en besparelse på 5.470 kr pr år. Det vil sige, at efter 1 år og 9 mdr. begynder det at blive billigere.

Man kan få hjælp/vejledning med sin Suzuki på denne adr. www.nedvejning.dk.

PS.: Det er jo et smart træk fra regeringen. På denne måde vil de få en hel masse Kr. ind her og nu til den slunke statskasse. Lidt efter "når man tisser i bukserne, varmer det nu og bliver først koldt senere. Og der er man måske ikke selv ved magten.