/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Cykel - hvad er en god cykel ?
Fra : scarlets
Vist : 4590 gange
100 point
Dato : 03-05-10 20:10

Brugsen har Mustang Angel på tilbud. Aluminium og det hele.
Er det en skrækkelig havelåge ?
Jeg har gigt og har brug for en opret cykel, som ikke er for tung.
Den må heller ikke være dyr, da her stjæles mange cykler.
Går den an ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-05-10 20:12

Ja - den går an - indtil den bliver stjålet

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-05-10 20:14

Det er jos ådan med cykler, at du får nogenlunde hvad du betaler for.

O don situation er det vigtigste ved cyklen, at den har en nogenlunde ergonomi, så hvis du føler dig godt tilpas når du sidder på den, så er den sikkert glimrende til pengene

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 03-05-10 20:17

Du er god, er du og så har jeg fået sat den et helt forkert sted, på den anden side, er det sundt at cykle...

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-05-10 20:20

...kommer jo helt an på hvordan du vil bruge cyklen. Er der meget kuperet hvor du skal køre? Så skal du helt bestemt have mere end 3 gear. Med mindre du er glad for at trække cyklen op ad bakke

Ellers er den sikkert fin

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 03-05-10 20:30

Det er en helt ok cykel, i mellemklassen, dvs. ikke det billigste og ikke det dyreste.
Det er ikke tilfældigt at Brugsen er Danmarks største cykel handel, mange af dem er Mustang.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-05-10 20:32

Bertel
At Brugsen (eller Coop) er Danmarks største cykelhandler kan for det første tillægges det faktum, at de har flere butikker end andre der handler med cykler, og dels at de sælger nogle billige cykler, og derfor har et stort klientel som ikke bekymrer sig meget om kvalitet, og derudover kan det diskuteres om de reelt er Danmarks største.. Målt på hvad?

Antal.. Muligvis
Antal i forhold til omsætning/medarbejdere/udsaglssteder... Næppe

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 03-05-10 20:39

Jeg går ud fra at de måler det i antal solgte cykler. Det er rigtigt at de har mange butikker, men ikke flere end Dansk Supermarked (Føtex, Bilka, Netto osv.)

Min datter har en Mustang, den fungerer glimrende. Hun havde en gang en fra Bilka, den var slidt ned på under et år. Mustang er ikke en udpræget billig cykel, man kan let finde dem billigere (og ringere).

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 03-05-10 21:18

Mange tak alle sammen, jeg véd ikke, hvem der fortjener pointene ?
Havde måske håbet på noget om den er tung i forhold til andre billige cykler, om kranken holder etc. ?
Men nu véd jeg, det ikke er noget rent skidt og så må jeg se, om der er et sted, jeg kan prøve en, inden jeg får sendt en ud på prærien : )
I er super !

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 03-05-10 21:54

Det er min erfaring at holdbarheden er ok.
Den model du har kik på hører til i den tunge ende, men hvis du vil sidde op, er det den du skal have.
Hvis det er til let bykørsel er det fint, på lange ture på landet i modvind, vil du nok blive træt i benene.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-05-10 21:56

Mustand og kvalitet giver ikke mening på samme linie.
Så hvis du kun vil have kvalitet så lad være med at købe i brugen, aldi, t-hansen og sådan nogen steder.

Desuden kan du jo heller ikke gå ind og sige du har et problem med sadlen og om de vil rette den.

Vil da klart anbefale dig at besøge en cykelbutik og prøve nogle forskellige modeller.

Hvis du køber en meget billig cykel så får du sikkert ik en speciel god oplevelse.

Og hvad angår tyveri så køb dig en fast monteret lås hvis der ikke allerede sidder en på plus en wirelås så du kan låse cyklensstel fast til en pæl.
Du skal ikke låse forhjulet fast til pælen for det er let at skrue af også tage resten af cyklen.
Køb en med cykelkurv så kan du have låsen der i og desuden have dine indkøb eller taske i.
Du kan også købe en kurv til bag på fordi hvis man sætter en pose med vare i for kurven så vælter cyklen lettere.

Besøg en cykelbutik. Koster sikkert mindst det dobbelte men du får en bedre oplevelse i det lange løb.

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 03-05-10 22:26

Altså...det blæser jo ret meget herude og jeg har gigt, så det skal netop ikke være en tung sag, men den er nødt til at være opret-siddende.
Det er rigtigt mange gode råd, men jeg må indrømme, jeg er noget forvirret nu. Måske det hjælper, når jeg har sovet ?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 03-05-10 22:40

Problemet er at når du sidder op vil du have mere luftmodstand og derved vil det være sværere at cykle i modvind.
At cyklen vejer lidt mere eller mindre, betyder ikke så meget, medmindre du cykler meget i bjerge.
Dækkenes bredde betyder en del for hvor let den er at træde, brede hjul har større modstand end smalle, og så vidt jeg kan se er dækkene på din Mustang ret bredde.

Men at finde en let og billig cykel, hvor du sidder op, og med smalle dæk, er ikke nogen let sag.

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 03-05-10 22:58

Jeg har ladet mig fortælle at en cykel med 3 gear holder bedre end en cykel uden, da man ikke længere gør sig så meget i at lave nav eller hvad det hedder til cykler uden gear, hvorimod der testes på livet løs til cykler med gear.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 04-05-10 02:48

Hvis du har gigt så kan du købe dig en elektrisk cykel som hjælper når du cykler.
Du skal stadig cykle men motoren hjælper.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-05-10 05:02

Mustang er ikke et selvstændigt mærke, det bliver lavet Coop af en anden kkendt fabrik der laver kvalitet.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 04-05-10 17:20

Som der står på : http://www.superbrugsen.dk/includefiles/moduler/ccms/show_page.asp?iMappeID=455&sSideNavn=Mustang+cykler

Citat
Leveres 90% samlet (forhjul, styr, sadel, skærm, kurv og pedaler skal monteres).

Så du skal altså selv sætte de ting på... og det kræver jo så noget værktøj. Har du det værktøj ?
Det kan være de sælger det i superbrugen det gør de nok.

Super brugsen skriver om cyklen :

Rustfrie ståleger - fedt så er der da 1 ting som ikke ruster på cyklen
Forseglet krankbox - kan man få andet ?
Anti-rust kæde - fedt men den skal jo stadig have olie
Sadelpind - ej tusind tak må jeg gerne få den med ?

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 04-05-10 19:00

Når du har gigt, skal du have en med alustel og 7 gear. Du må endelig ikke købe en med kun tre gear, den er meget tungere at træde end en 7-gears. Jeg har en Mustang Cassiopeia, som er to år gammel. Jeg cykler meget, og i alt slags vejr, men sørger for, at den står inde når den ikke bliver brugt. Den holder sig stadig pæn og fejlfri. I min Kvickly køber man den 100 % samlet. En eller to dage om ugen, er der en cykelsmed, der gerne retter diverse og reparerer, hvad der skal repareres. Det er min tredie cykel fra Brugsen/Kvickly. Har tidligere haft dyre cykler, men jeg vil hellere have tre Mustang'er end én af de dyre.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 04-05-10 21:23

En god cykel til en rimelig pris skulle være SCO fra Bilka.

Det siger diverse tests, blandt andet fra Tænk.

Selv vil jeg købe mig en SCO, næste gang jeg køber cykel.

Den er jævnligt på tilbud til ca. 2000 kr.