/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Kefir svampen
Fra : NetteQuinden
Vist : 4546 gange
10 point
Dato : 01-05-03 18:50

Jeg har hørt at det skulle være vældig virksomt at indtage en drik dyrket på Kefirsvampen.
Har nogen noget om det??
Ved nogen hvor man køber den??

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 01-05-03 19:08

http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/Gr%C3%B8n_st%C3%A6r_og_kefir02.asp
Info om virkningen.

----------------------------------------------------------------------------------

[citat]
Hvordan får jeg fat i en Kefir svamp?
Hej Brevkasse

Hvordan/hvor får jeg fat i en Kefir svamp?

Hilsen
Lea

--------------------------------------------------------------------------------
SVAR:
Kære Lea

For nogle år siden var Kefirsvampe umådeligt populære og kunne derfor købes
i stort set alle helsekostforretninger. I dag er det derimod næsten umuligt
at opdrive svampen, fordi svampen ikke længere er efterspurgt.

Hvis du vil have fat i en Kefirsvamp, skal du i kontakt med en privat "opdrætter". Jeg foreslår, at du sætter en annonce i avisen - evt. i fagbladet NYT ASPEKT, der henvender sig til alternativt interesserede (tlf. 35 82 35 30). Du kan også sætte en seddel på opslagstavlen i den lokale helsekostforretning og se, om det giver gevinst. Held og lykke!

Venlig hilsen
Mikrobiolog
Vivian Haugaard Laursen
[/code]

Kilde : http://www.madogsundhed.dk/13_brevkasse/b-000063.html

Karina

Kommentar
Fra : Pythagoras

Dato : 30-08-03 23:49

Kan købes af private via dette link:
http://www.jydskemarked.dk/_struktur/marked/vis_kategori.asp?kategori=Helse&art=saelg

Og søger du på www.google.dk, finder du en del af disse privat-annonceringer.

Mvh. Pythagoras

Kommentar
Fra : Erzsebet

Dato : 24-11-03 16:13

Kan også købes her :

Kefirsvamp 1 stk mælkekefir 50 kr.
send 50 kr + frankeret svarkuvert 6.50 kr til h.jensen kærupvej 61 7741 frøstrup og fluks har du 1 stk kefir. henv 97991233 eller heijen@ofir.dk

7741 frøstrup

Kommentar
Fra : kupsof

Dato : 27-07-04 14:54

Kefirsvampen kan godt købes over nettet - hos en der hedder Heidi Jensen - (kefir kan også købes i Nørregade og Ågade hos de polske købmænd og i Blågårdsgade i helseforretningen Solsikke - alle i København)
Men svampen kan købes hos:

Navn: heidi jensen
Gade og Nr.: kærupvej 61
Postnr og By: 7741 frøstrup
Tlf: 97991233
Mobiltlf: 61144558
Email: heijen@fir.dk
Kategori: Salg
Udløber den.: 15/08-2003 kl. 20:31
Pris: 50.00 Kr.
Beskrivelse:
Mangler du et stykke kefirsvamp så send 50 kr + frankeret svarkuvert til heidi jensen kærupvej 61 7741 frøstrup og fluks har du en.