/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vejstation Software
Fra : lham
Vist : 730 gange
100 point
Dato : 30-04-10 10:38

Haves : vejstation LaCrosse WS -2305 model 68405
Ønskes: vejrdataprogram bedre end det medfølgende ( som ikke virker ) compatibelt OG GRATIS-i hvert fald billigt ( 350 kr anser jeg for dyrt.)

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 30-04-10 10:53
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-04-10 10:58

Hvis det er noget nyindkøbt, ville jeg starte med at reklamere overfor forhandleren, programmet der sælges med skal jo virke!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-04-10 11:21

Desværre 3 år gammelt ,men trods megen snak med importør lykkedes det ikke at ¨få software til at virke-så nu at der kunne fås alternativ prg.

modersvilje
det ligger langt over mit skaldede hoved -ærgeligt

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 30-04-10 13:17

Kan softwaren ikke opdateres på firmaets hjemmeside.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-04-10 13:25

Jeg tør ikke love det virker, men her kan du, såvidt jeg kunne se gratis, downloade software til 2300-modellerne

http://www.lacrossetechnology.com/support/software.php

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 30-04-10 13:36

kunne det skyldes at du bruger windows 7 -- jeg har erfaret at mit system ikke virker med w7 (driver) - selv ub´nder kompalitetinstallation til xp virker det ikke.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-04-10 15:45

Har win xp
Jo softwaren kan opdateres på siden VAGRN henviser til , men i min manual står det at der kun kan bruges den medfølgende software Heawy wheather 2.0 beta release.( ikke noget med nyere versioner ) hvilket jeg så "lovlydigt" holder mig til.

Det er en model købt i Netto 2007 til langt under "normal" udsalgspris men teknisk identisk så vidt jeg kan se.

Importørens support var inde på at fejlen ikke var i vejrstationen,men dataoverførslen.
Stationen leveres med 9 pol seriel stik til PC.( tilsluttes port com 1 eller com 2 ) Min PC har kun USB så jeg blev bedt om at købe et dyrt converterkabel Sitecom CN116.

Det fik jeg så installeret medfølgende driver til ( tror jeg nok -fulgte bare slavisk installationsvejledningen ), men ligelidt hjalp det-og importør og jeg opgav tilsidst videre EDB kommunikation.
Hans påstand var at det er et kabel problem

Ved ikke om dette får en klokke til at ringe hos nogen af jer ?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-04-10 16:12

To ting, hvis du prøver at installere programmet på en PC med det rigtige stik (du kender sikkert en der har en med det stik) og det så virker, så lyder det som det er en kabelfejl.

Det andet, når siden taler om opdateringer, så kan opdateringer jo normalt netop bruges på de gamle maskiner, og da com-stikkene er mere eller mindre udgået, må den nye version næsten kunne køre med USB. Ingen af de bærbare jeg har i nabolaget har com-stik, men en tussegammel stationær har.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-04-10 18:13

vagnr

godt tænkt, men det med megagammel pc med cd drive og com stik må jeg i omgangskredsen og forhøre om.
Jeg har selv en antik rigtig hurtig masser af HD ( 250MB total !!!!!) men kun med 3½ tomme disketteenhed-garanteret helt grøn af mug på loftet.
Min fornemmelse er at det ikke er hardware fejl men mistilpasning af kabelsoftware og vejrstationssoftware

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-04-10 18:16

Ja, med tiden, og hvis man har plads nok, får man et helt lille teknisk museum!