/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Tilbage flytning af kat
Fra : Graupner
Vist : 430 gange
50 point
Dato : 24-04-10 17:51

Hej alle sammen,

Min kat har boet hos en kammerat et par måneder, men jeg har nu flyttet den ud i min kolonihavehus hvor jeg bor sommeren over. Den skal igen være udekat. Skal jeg holde den inde et par dage? Er der andet jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak,

Kenneth

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-04-10 17:54

- ja for pokker, du skal passe på denne:

http://www.kandu.dk/spg146920.aspx

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 24-04-10 18:02

Hejsa... Kan ikke rigtig se binding mellem de to emner - ved ikke om det er mig, men det handler om en kat som er "utro". Min kat er bare flyttet hjem igen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-04-10 19:02

Vær opmærksom på hvis den ligge helt stille i flere dage af gange... dårligt tegn.
Altså katten er jo ikke dum hvorfor skulle den ikke have lyst til at være ude igen.
Hvis jeg lige havde været indespærret i nogle måneder så ville jeg sku da gerne være udenfor.
Så lul døren op og læg en fisk i haven så skal du bare se løjer.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 24-04-10 21:20

Nej, - luk endelig ikke katten ud med det samme!
Først vil jeg spørge; har katten været i dét sommerhus tidligere? Hvis nej, så kender den ikke stedet, hverken huset eller omgivelser. Er katten ung eller gammel, er den neutraliseret? Skal den tilbage til din ven efter sommerperioden eller skal den hjem til dig i din vinter bolig? Har den været
udekat tidligere?
Ja, en del spørgsmål, men hvis huset, stedet udenfor og til dels også din person er nyt for katten, så skal du bestemt holde den indenfor i den første periode af ferieopholdet. Selv holdt jeg min huskat indenfor i 3 mdr. efter vi var flyttet, (men det var fordi vi havde en meget trafikeret vej lige udenfor). Tre uger er i hvert fald tilrådeligt, hvis stedet og huset er nyt for katten. Som en blød overgang kan du også lade katten være udenfor i snor nogle timer ad gangen.
God sommer med katten!
MVH Akle

Kommentar
Fra : lillemis1

Dato : 19-06-10 21:42

Det sidste råd er rigtigt. Hold den inde, så den ved hvor den "bor" i øjeblikket, i et par dage til en uge, så den kan finde hjem! Det lyder da til at blive en skøn ferie for Jer begge, så rigtig god sommer.