/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
3G på Sony Ericsson T715
Fra : ilgp
Vist : 758 gange
100 point
Dato : 23-04-10 19:50

Hej.Jeg har fået en Sony E T715. Hvordan fjerner man 3G. Den skal ikke på nettet så der er ingen grund til at bruge strøm på det. Ligeledes kommer der en opstartstone når den tændes, den vil jeg også gerne af med. Der er kun en tysk brugsanvisning med og jeg er ikke god til sprog. Kan først i næste uge ringe til hvor den er købt, for at få dem til at sende en dansk brugsanv.
Mvh
ilgp

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 19:56

Prøv under ? file-finder eller lignede/ instalerede programmer
Eller søge funktionen søg 3G/ plasering/

Kan og vil ikke tilråde dig at slette noget, før du selv NÆRLÆSER din manual.

Ellers Google på Mobil forums.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 19:59
Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 23-04-10 19:59

Hej.Jeg skal faktisk ikke slette noget, bare have den indstillet som beskrevet.Fik vist udtrykt mig forkert.
Mvh
ilgp

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 20:01

Er den med Windows ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-10 20:03

Hvis du ikke har et abonnement på 3G hvordan kan du så have muligheden? Så vidt jeg er orienteret kan du ikke benytte 3G uden at have abonnement så det er hos udbyderen du skal ændre, og lad så være at gå på nettet uden 3G abonnement det er ret dyrt i længden med gprs som alle telefoner kan gå på nettet med.
Der er en manual til din telefon hos TDC, vælg først fabrikat og derefter model, så kommer muligheder for at vælge det du vil vide mere om: http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=12998

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 20:05

Citat
Hej.Jeg skal faktisk ikke slette noget, bare have den indstillet som beskrevet.Fik vist udtrykt mig forkert.
Mvh
ilgp

Ok mig der læste rigtigt.
Hvis det er Windows, mener jeg du kan klare den over BATTERI spare-funktioner.
Men HVOR den ligger på din MOB, aner jeg ikke.
Ellers se under ? programmer, der ligger i START, og ?? hvor det ligger på din.

Men et par råd..

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 110 point
Dato : 23-04-10 20:33

Du skal i indstillinger, og der leder du efter noget der hedder netværk eller forbindelse, og herunder netværk.
Typisk kan man vælge mellem GSM/3G eller kun GSM

Til o.v.n
3G har intet med internet at gøre, det er blot en nyere type netværk end det oprindelige GSM, det kører på en højere frekvens, og har dermed en højere båndbredde, derfor er det anvendeligt når man skal på nettet, men det bruges også til at transportere samtaler, dog ikke med nogen forskel i forhold til GSM, derfor er det en forel at slå det fra i telefonen hvis man ikek går på nettet, da det bruger væsentligt mere strøm

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 23-04-10 21:42

Hej Kortoververden, kan du så hjælpe lidt med hvordan jeg får opstartslyden slået fra? Jeg har kigget under toner men syntes ikke jeg finder noget. Mvh
ilgp

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-04-10 11:30

Jeg mener, at du skal ind i indstillinger for profiler, og derunder finde advatselstoner eller noget lignende

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-04-10 06:48

Fik du det til at virke?

Godkendelse af svar
Fra : ilgp

Dato : 28-04-10 08:48

Tak for svaret Kortoververden. Jeg har i går fået slået 3G fra, så den holder strøm længere. Men kæmper stadig med opstartslyden, men den må jeg jo så leve med. Alle tastelyde har jeg slået fra.
Jeg har bare ikke lige haft tid til at være på pc,en. Mange tak for hjælpen, 3G var det vigtigste for mig at få hjælp til. Mvh ilgp