/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
DVI kabel eller andet til PC?
Fra : akle
Vist : 2421 gange
200 point
Dato : 23-04-10 01:30

Jeg har et problem, som jeg håber at få kyndig hjælp til.

PC'en er stationær, med VGA, DVI og HDMI tilslutning. Monitor LCD er med full opløsning (1920x1080) med DVI stik og et DVI-kabel forbundet med pc'en. Fine billeder og lyd men --- "Windos Media Player kan ikke afspille dvd-video" og ingen spil virker; "Der blev ikke fundet et passende skærmkort" --- er hvad jeg får af "beskeder".
Løsninger er prøvet; Recover, installeret driver, uden resultat. CD med Windows 7 Premium lagt i og kørt med genstart og downloadet drivers direkte fra ATIs hjemmeside, installeret og genstartet. Alt gik som smurt, men ingen ændring i problemet.
Jeg skal bruge pc'en til redigering af video i HD format, så det hele skulle gerne virke.
Hvad kan jeg yderligere gøre?

MVH Akle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-10 02:48

Det er en lidt rodet forklaring du giver, men et gæt vil være at Windows Media player kan afspille din DVD når du får en codecs pakke installeret, så vidt jeg husker kan Media player ikke afspille DVD som standard men hvis du installerer et program som kan afkode DVD så kan det måske lykkes.
Det er kun et gæt og hvis det ikke virker med codecs så er der noget andet i vejen, jeg vil anbefale en hel pakke så kan du afspille næsten hvad som helst med din Windows Media player, vær opmærksom når du installerer pakken, rul ned i menuerne og sæt markeringer ved det du ønsker og navnlig ved Windows Media player som standard program, K-Lite codecs pakken har en lille player indbygget og den vil blive brugt hvis ikke du sætter markering når du får muligheden, og husk at højre klikke og klik på Kør som administrator når du installerer programmet som kan hentes hos Filehippo:
http://www.filehippo.com/download_klite_mega_codec/
den bruger jeg selv og den skal kunne bruges Windows 7 der står at den kan til 64bit udgaven, så mon ikke du kan få god hjælp af den, den kan afkoder DVDer
du kan også vælge Vista codecs pakken (Vista og 7 ligner hinanden)
http://www.filehippo.com/download_vista_codec_package/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-10 02:52

Citat
og ingen spil virker
der er jeg på bar bund måske fejlen din computer noget andet end at mangle et program til at afkode musik og video filer
du har da installeret Java???? Det er det første du skal have på plads med en ny computer:
http://www.java.com/en/download/index.jsp

Kommentar
Fra : akle

Dato : 23-04-10 16:00

Hej o.v.n.!
Jeg prøvede ellers at skrive det hele kort, men så klart og overskueligt som muligt. Beklager , - det er åbenbart ikke lykkedes.
Dit forslaqg med at installere Java, har jeg fulgt, - men bortset fra flere advarsler fra Bullguard, samt meddelelse om "Internal Error 2803 Setup Error", så¨er der ingen ændring sket mht mit problem.

De løsninger jeg tidligere fortalete om, blev givet af Medion Hotline. Disse har heller ikke hjulpet. Det frejer sig om Medion Akoya (Aldi tilbud) fra 31. marts. Det er den anden pc jeg har af samme fabrikat, da jeg returnerede den første på grund af samme "fejl". Jeg synes heller ikke det kan passe, at to helt nye og éns pc'er kan fejle præcis det samme, så min mening er, at det enten må være et indstillings spørgsmål, eller et forkert kabel.
I dag har jeg skiftet kabelforboindelse til VGA,. og her er alle funktioner i orden. Jeg kan se video (i Windows Media Player) og spille spil lige så længe og lysteligt jeg vil. Min hjemmebrændte dvd-film (brændt i HD format) vises dog i en ret så uklar version. - Alle spil fungerede også. (Faktisk kom jeg til at bruge en del tid på et par spil, skønt jeg aldrig spiller tid på såd'n no').
Summa Sumarum: PC'en med programmerne fejler intet, men muligvis mangler der nogle instillinger elle et andet digitalt kabel. Jeg har ikke forstand på det.
Som tidligere nævnt; PC'en er købt ved Medion. Den er rimelig kraftig og skulle egne sig til HD format, filmredigering mm.
Jeg har mulighed for at returnere pc'en, men er faktisk rigtig glad for den, - bare den ville fungere med de sidste par mangler også. Den er bl.a. fantastisk lyløs, hvilket er pragtfuldt!!!
Det kan ikke fejle andet, end at noget kan gøres!
MVH Akle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-10 16:13

Citat
muligvis mangler der nogle instillinger elle et andet digitalt kabel. Jeg har ikke forstand på det.
det har jeg absolut heller ikke, jeg bruger stadig samme kabel mellem computer og slærm som jeg altid har gjort, jeg gætter på at det den der kaldes vga det burde være inderligt ligegyldig hvilken kabel du forbinder med, bare der kan komme billede på skærmen, de andre nyere kabler er det ikke hvis du vil koble tv eller en ekstra skærm til?
Angående Java så prøv at gå på siden jjava igen og klik på "Do iI have java" den er lige under den røde download knap og efter et par sekunder skulle siden gerne melde ok, eller klik på den røde knap og hent Java og gem på computeren, luk browseren og installer Java, prøv så igen med Do I have java

Kommentar
Fra : akle

Dato : 24-04-10 21:49

Nej, o.v.n. - det er ikke inderligt ligegyldigt hvilket kabel man bruger for at få et hvilket som helst billede, - for dét jeg skal bruge er et billede, eller i mit tilfælde en videofilm i fuld opløsning. Dét kan et AVI kabel ikke levere, da det er et analogt kabel.
Hvis jeg vil se min dvd videofilm (som er lavet i HD-format), på pc'en med tilsluttet AVI kabel, bliver det en meget uskarp og grumset affære. Præcis som på et analogt tv, hvor samme videofilm bliver vist. Det er ingen fornøjelese.
Med DVI kabelet burde det hele fungere (også med MediaPlayer og event. de medfølgende spil) . Sidstnævnte vikrer med det analoge kabel, men som sagt IKKE med det digitale kabel.
Dér ligge forskellen!
Java havde ingen betydning her, men tak for forsøget.

Nogle bedre løsninger efterlyses!

MVH Akle

Annuller spørgsmålet
Fra : akle

Dato : 28-04-10 20:19

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål