/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hdmi stik
Fra : knudleo
Vist : 305 gange
50 point
Dato : 22-04-10 20:34

Abonnerer på Eurosport på computeren.
Hvordan får jeg lyd på min Sony Bravia fladskærm oppe i stuen, når jeg bruger et HDMI stik fra harddisken til fjernsynet. Billedet er udmærket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-10 21:14

Ved at bruge et optisk lydkabel eller phonostik....

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-04-10 21:23

øhhhh HDMI overfører da både lyd og billede

Citat
HDMI stik fra harddisken til fjernsynet

mener du ikke computeren??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-10 21:42

Citat
øhhhh HDMI overfører da både lyd og billede

Det kræver at lydkortet kan håndtere DIGITAL lyd og er sat op til det...

Ellers har du KUN analog lyd (som så ikke kommer i kablet) og skal derfor bruge et optisk kabel sideløbende....

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 22-04-10 22:43

Du kan måske løse problemet med et kabel som:
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1524972

Det kommer lidt an på dit TV og din computer, måske skal du bruge en ledning med Jack stik i begge ender. Du bliver måske nødt til at skifte stikket i computeren når du skifter mellem de almindelige højtalere og TV. Eller du kan måske bruge en omskifter box som:
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1578084

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-04-10 08:52

Du skal måske vælge lyd indgangen på tvet.
Du kan måske vælge mellem analog og SPDIF og raw eller sådan noget.
Det ka være den er sat til analog og du derfor ikke har noget lyd.

Men vi skal lige have afklaret hvor du har sat HDMI stikket ind.
I fjernsynet... fint.
I harddiske... jeg har aldrig hørt om en harddisk med HDMI stik.

Kommentar
Fra : knudleo

Dato : 23-04-10 20:22

Til Scootergrisen!

Mon ikke der på alle harddiske idag findes både HDMI og USB stik.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 23-04-10 20:29

@knodleo, det du kalder en "harddisk" er vist det andre kalder en "computer". Harddisken er en enhed der sidder inden i computeren.

Kommentar
Fra : knudleo

Dato : 23-04-10 20:48

Til Scootergrisen

Sorry, jeg er amatør (meget)

Kommentar
Fra : Chucara

Dato : 20-06-10 23:31

knudleo:
Prøv at åbne dine lydinstillinger.. Jeg har en engelsk Windows 7, så jeg kan kun guide dig præcist derigennem. Men rod lidt rundt hvis du har andet end Windows 7, så finder du det nok. Ellers spørg.
Det, der står i paranteser er de engelsk navne.

1. Åbn Start-menuen
2. Åbn Kontrolpanel (Control Panel)
3. Åbn Enheder og Lydinstillinger (Hardware and Sound)
4. Åbn Lydinstillinger (Sound)
5. I det vindue, der kommer op har du alle dine outputenheder.. Se om du kan finde dit grafikkort der - prøv den evt. en ad gangen. For at skifte udgang, kan du bare trykke "Vælg som Standard" forneden i vinduet. (Set Default).

Ovenstående kommer an på om dit lydkort kan outputte til HDMI. Ellers må du enten købe et andet eller trække seperat lydkabel til TV'et.