/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Vista kan ikke se dvd drevet
Fra : fleng
Vist : 661 gange
200 point
Dato : 22-04-10 16:47

cd/dvd drevet i min Pc er borte - den kan godt ses i bios men i i Viste. Hvad skyldes det ?
Mvh.
Fleng

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-04-10 16:57

Det er muligt at den har "tabt" driveren.
Gå i enhedshåndtering og under DVD/CD rom fjerner du driveren.
Genstart comp. og så kommer den måske selv tilbage.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 22-04-10 17:01

Desværre den har jeg forsøgt. Det er en fejl i system databasen men hvor.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-04-10 17:05

Har du prøvet om den kan læse en bootCD.................det er jo før Vista kommer ind i billedet.
Altså lige for at være sikker på om der er ordentlig forbindelse.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 210 point
Dato : 22-04-10 17:13

Det er set før i Vista og jeg har selv døjet med det et par gange. Har du lavet ny installation eller en opdatering for nylig. For der er en fejl i Vista så vidt jeg husker. Men her er der et fix til hjælp

http://support.microsoft.com/kb/314060/da

Ellers kan det være din opsætning i bios der er gal, se nedenfor

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=102213

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-04-10 17:24

kontrolpanal > Hardware og lyd > enhedshåndtering
Se om du kan finde den der.
Hvis der er et kryds over så slet den også tryk oppe på ikonet "sød efter hardware ændringer" og se om den ikke bliver installeret rigtigt.

Ellers prøv og genstart computer og tryk F8 ved start og vælg fejlsikret tilstand og gå ind i endhedshåndtering igen og se om der er nogen med kryds på og slet dem og genstart.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-10 18:02

Sluk maskinen....

Tag stikkene af drevet...

Start maskinen..

Sluk maskinen...

Sæt stikkene i...

Start maskinen

Godkendelse af svar
Fra : fleng

Dato : 22-04-10 20:33

Tak for svaret Fijala.
løsningen var her
--------------------------------------------------------------------------------
Det er set før i Vista og jeg har selv døjet med det et par gange. Har du lavet ny installation eller en opdatering for nylig. For der er en fejl i Vista så vidt jeg husker. Men her er der et fix til hjælp

http://support.microsoft.com/kb/314060/da