/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Zepto Zview tænder ikke
Fra : 25615
Vist : 1280 gange
100 point
Dato : 19-04-10 07:16

Hej.
Mit Zepto Zview 37" giver problemer.
Når jeg slukker blinker en rød knap med et langt blink efterfulgt af et kort blink.
Imens dette står på er det ikke muligt at tænde for skærmen - hverken på fjernbetjening eller på trykknapper på skærmen.
Efter et stykke tid lyser den røde knap kontinuerligt, som den gjorde tidligere - og skærmen kan tændes igen.
Har prøvet at fjerne al strøm fra skærmen i nogle minutter, og det virker nogle gange så jeg får den tændt, når skærmen er tilsluttet igen.
Kan der være et batteri inde i skærmen, som skal skiftes?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 19-04-10 07:42

Har du ik manualen ?

Kommentar
Fra : 25615

Dato : 19-04-10 08:14

Jo, jeg har manualen, men det er ikke beskrevet hvad den blinkende røde lampe betyder.
Ellers var det jo nemt nok at finde ud af.
Zepto er gået konkurs, så man kan vel ikke få hjælp / repareret skærmen via garanti.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 19-04-10 08:47

Har prøvet at søge lidt på nettet men fandt ik rigtig noget andet en en masse om at zepto er noget lort og at når den skal laves så er der kun 1 sted på hele sjælland til at gøre det osv osv.

Det nok bare noget lort du har købt men det kan du jo ikke bruge til så meget.

Du har vel ikke en garanti der kan bruges til noget hvis nu lortet er gået konkurs ?

Hvor har du købt det og hvor længe siden ?

Hvis nu det købt i fona eller sådan noget så må det vel være dem der skal lave det lige gyldigt om firmaet bag er gået konkurs.
Ellers må man vel få penge tilbage.
Men din fejl er måske til at leve med.

Hvis du ikke har mere garanti osv ja så ville jeg da skille tvet af og se om der skulle være sådan et batteri der kan udskiftes...

Måske er det et panel eller noget på bag du kan skrue af.
Eller måske en reset knap...
Eller hvad med menuer er det en reset funktion eller noget ?

Kommentar
Fra : 25615

Dato : 19-04-10 09:33

Tak for forslagene.
Jeg har købt skærmen i en Zepto butik, så der er nok ikke så meget at komme efter mht. garanti.
Der må da være andre, som er kommet ud for dette problem før mig og måske har fundet en løsning?
Ellers må jeg, som du siger, afmontere bagklædningen og se hvad der evt. kan gøres.
Jeg lader spørgsmålet stå åbent indtil videre...