/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
2 guldhamstere.
Fra : OnkelJoachim
Vist : 1083 gange
50 point
Dato : 17-04-10 19:21

Hej Alle.

Vi har netop købt 2 han-unger der kommer fra samme kuld.
Ejerne gjorde os opmærksomme på, at de sagtens kunne gå sammen, i samme bur, da der som nævnt er fra samme kuld osv. Det var i hvertfald hvad de havde oplevet.

Min kæreste har efterfølgende læst om, hvor farligt det kan være at de går sammen, da de kan komme op og slås, ofte med døden som følge. :(

Er der nogle som har nogle erfarnger med dette??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-04-10 19:40

Den stærkeste overlever - lærte vi ved læsning af Darwin i skolen.

Det er vel kun et problem hvis de slås...., hvis de ikke gør er det vel lige meget...

vh Ben

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-04-10 21:24

Mine drenge havde sådan nogle da de var mindre, og to hanner er ikke en god ide. De klarer sig meget bedre hver for sig.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-04-10 21:26

http://www.hyggedyr.dk/4850382

Det lyder ikke som om de skal gå sammen efter hvad de skriver her...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-04-10 21:30
Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 18-04-10 07:35

Aner det ikke men hvis buret er meget stort så det nok bedst.
De fleste dyr vil jo nok skade hinanden hvis de bliver tvunget til at være på meget lidt plads sammen.
Ellers prøv og hav dem meget ude at buret det sikkert dejligt for dem.

Accepteret svar
Fra : Søsser

Modtaget 50 point
Dato : 29-04-10 10:55

Jeg har erfaring med det mht deguer. en der er flere ting der spiller ind.
Oftest kan to brødre fint gå sammen, da de hele livet har været vandt til hinanden og sikkert osse har fået orndet rangen fra start af.
Vigtigt er blot, at de ingen kontakt får med hunner. For så er det detr bliver noget at slås om, om de har fået besemt rangen eller ikke. Så hvis der indtil videre ingen prob. e rmed dine hamsterbrødre, skal du ikke være bekymret.

Kommentar
Fra : Søsser

Dato : 29-04-10 10:56

Dog vil jeg sige, at hamstre ikke er et flokdyr, men har bedst af at gå alene :)

Godkendelse af svar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 01-05-10 15:35

Tak for svaret Søsser.