/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Toyota Corolla nye højtalere
Fra : Daniel17
Vist : 2030 gange
400 point
Dato : 17-04-10 15:18

Hej alle sammen
Jeg er den glade ejer af en Toyota Corolla fra 1996, 5 døres version.
I denne bil er der en gammel standard bilradio, med kassetteafspiller og 2 højtalere.

Mit spørgsmål går på hvilken størrelse højtalerne der er, som sidder i fordørene, og om det er muligt at skifte dem ud med nogle andre.

Hele ideen med dette er, at sætte en ny headunit i og 4 højtalere, hvoraf 2 af dem helst skulle kunne side hvor de gamle er.

Det jeg ønsker at få, er noget ordentlig lyd uden, at det bliver alt for voldsomt.

Jeg har kigget lidt hos www.autohifi.dk

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-04-10 15:24

Citat
Mit spørgsmål går på hvilken størrelse højtalerne der er, som sidder i fordørene, og om det er muligt at skifte dem ud med nogle andre.

Ja det kan du....
Hvis du piller højttaler ud af d'ren kan du måle den...

Hvis du læser dit spørgsmål en gang til, kan de set at det er lige så svært at svare på som, at svarer på hvorstor din stue er eller hvor højt over havet din bolig er placeret....

vh ben

Kommentar
Fra : Daniel17

Dato : 17-04-10 15:35

Det jeg håbede på var, om der var en eller anden som havde gjort lige præcis samme tricks som jeg vil, og måske viste hvilken mål der sidder.
:D

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 17-04-10 15:45

Det er ingen problem at skifte højtaler i fordørene, du piller de gamle ud og måler huldet de sidder i, så ved du hvor store højtaler du kan montere uden at skulle skære i dørbeklædningen, men du vil jo nok have nogle der er større, og så skal du lige se efter hvor meget der kan skæres i selve dørbeklædningen, uden at skulle skære i de jernvanger der holder dørbeklædningen, der er som regel plads til et større rundt hul eller et ovalt hul.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 17-04-10 15:51

Du skal også være sikker på at der er plads i dybden når vinduer er ruldet ned

Kommentar
Fra : Daniel17

Dato : 17-04-10 15:56

Jep ok..
De skal jo ud alligevel

jeg havde kigget lidt på højtalere af mærket Earthquake nogen der kender noget til dem?

jeg har nok mest forstand på hifi i stuen har PT et anlæg 50.000+ stående.

Accepteret svar
Fra : HunSen

Modtaget 200 point
Dato : 18-04-10 04:54

Citat
jeg har nok mest forstand på hifi i stuen har PT et anlæg 50.000+ stående.

og så er det lige, vi skal blive VIIIILDT imponeret, Hvad med at købe et mindre anlæg og en lidt nyere bil.
Hvem sætter musik i en gammel bil, hvor en enkelt cd (altså musikskive) vil fordoble værdien.

Kommentar
Fra : Daniel17

Dato : 18-04-10 12:14

Nu er det en bil jeg har arvet, og det er min første bil.

Godkendelse af svar
Fra : Daniel17

Dato : 18-04-10 17:57

Tak for svaret HunSen.

hmm da jeg ikke lige kommer videre, må jeg jo bare søge hjælp andre steder.

Men HunSen jeg forstår godt din filosofi omkring gamle biler og anlæg, men mit anlæg til stuen har jeg og min far sammen gået og lavet.

Synes du skal have de her point for at blande dig i en sag du tydeligvis ikke kan svare på.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 20-04-10 01:00

Hatten af for dig og din far. Men - det kan altså ikke betale sig, at sætte dyre anlæg i ældre biler, det kan alligevel næppe måle sig med stueanlæget, da bilen selv påvirker det med elektronisk støj, og egentlig har Hejdu58 givet dig et ret godt svar.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 20-04-10 01:02

Glemte at give dig kompliment for en fin humor