/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Start Piercinger?
Fra : Fanten
Vist : 646 gange
30 point
Dato : 15-04-10 16:12

Halløjsa.

I morgen skal jeg så have min øjenbryns piercing (og det bliver min første...)
Jeg har hørt at man får en starter piercing, og at det bare er sådan en kugle man får, og at den først må skiftes efter 3 mdr. Ville bare høre, hvad sker der hvis man evt. skifter den til en titanium med pigge? Kan man gøre det uden den helt store chance for infektion eller lign.? Fordi jeg har bare ikke særlig stor tålmodighed.

Fanten.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-04-10 16:15

Citat
Kan man gøre det uden den helt store chance for infektion eller lign.?

NEJ...du venter ...for dit eget helbreds skyld.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-04-10 16:23

Spørg dog om du ikke kan få den i med det samme

Hvis du tager piercingen ud for tidligt, kan du ikke få den nye i - hullet klasker sammen - og hvis du så skal stå og bakse med at få den nye i, risikerer du nemt at få infektioner eller ødelægge piercinhullet

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 15-04-10 16:35

Tak! Skal se om jeg kan få den sat i med det samme, en jeg kender, der har fået en øjenbrynspiercing fra samme sted, siger at man skal have en prøve først

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-04-10 16:40

Citat
siger at man skal have en prøve først

Nemlig ...der SKAL bruges kirurigsk stål i første forsøg...det er for dit eget bedste.
Vi andre kan jo være ligeglade.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-04-10 16:43

- skulle du ikke hellere koncentrere dig om at få sat den skrue i du mangler???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-04-10 16:51

Jeg ved godt at man før hen altid brugte kirurgisk stål til førstegang piercinger, men jeg er lige ved at tro at titanium er lige så rent, men prøv at spørge i forretningen, om hvilke ricisi du løber

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-04-10 16:54

TITANIUM*

( bruges fra år 2001til førstegangs piercinger)

Titan minder en del om Niobium, dog er det en blanding af flere forskellige metaller. Titanet blandes i henholdt til hvad det skal bruges til. Den eneste type der en brugbar til implantere og piercinger er Ti6AL4V ELI. Titan kan også fås i flere farver men dog ikke så mange forskellige som Niobium. Titan er et glimrende materiale til allergikere.

STÅL KIRURGISK 316 L.*

( ikke længere til 1. gangs piercinger)

Alt vores stål er det, der kaldes for kirurgisk stål. Egentlig findes der ingen type stål der hedder kirurgisk stål. Stålet hedder egentlig 316L, og indeholder 10 - 14% nikkel, det kan virke som meget, men stålet frigør mindre end 0,1 milliontedel pr. cm2 pr. uge. Det er så lidt at 316L klarer EU´s direktiv for " produkter som kommer i tæt og langvarig kontakt med huden. Grænseværdien er 0,5 milliontedel pr cm2 pr. uge. Der findes desuden en anden type 316 LVM. hvor V. står for Vacum. det vil sige at stålet nærmest er suget sammen så overfladen bliver endnu mere glat og mindre modtagelig for urenheder.

herfra http://www.coldsteel.dk/materiale.html

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 16-04-10 16:19

Jeg skiftede min egen ud efter 2 uger. Og der var ingen problemer med at få sat den i, ej eller problemer efterfølgende.
Mit råd til dig er at du i hvert fald skal vente til det ikke er ømt længere. Det var det jeg gjorde, og det to ca to uger.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-04-10 15:28

Citat
- skulle du ikke hellere koncentrere dig om at få sat den skrue i du mangler???

Skrue!! det da vist hjernen der mangler
Kvinde døde af tungepiercing
http://ekstrabladet.dk/112/article1331469.ece

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-04-10 15:41

Det er en meget lille "spildprocent" der er ved tungepiercinger, det er mest ødelagte tænder

Når man læser artiklen, synes jeg nu heller ikke den lyder helt rigtigt... afdøde var 34 år???

Citat
Jeg var imod det, og Amanda gjorde aldrig noget, medmindre hun havde min godkendelse, siger Amandas mor, Lorraine, til The Sun.

Og når hun var tæt på at blive kvalt da hun opsøgte lægen, tror jeg ikke på han kun stikker hende en recept på medicin, hvis det er rigtigt, så har han i den grad fejlet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-04-10 21:19

Og så er det jo nu vi kunne tænke os at hører hvordan det er gået og hvad du fik besked på

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 17-05-10 16:53

Undskyld det tog så lang tid! Men altså det gik helt fint, og har lige skiftet starteren (titanium) til en anden, hvilken også var af titanium. Men den er dejlig, og tak for alle jeres råd