/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
MS til SD
Fra : PrivateDK
Vist : 556 gange
100 point
Dato : 15-04-10 00:38

Jeg har prøvet at finde en memory stick to security digital adapter men kan ikke finde det.
Er der nogen der ved om det findes.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-04-10 01:01

Det er lidt usikkert hvad du mener. Skriv hellere på rent dansk, og forklar det ordentligt..

Secure digital forkortes normalt til SD. Det er en korttype. En holder (adapter) til SD skal da have et kort isat og ikke en pind.

Hvis du mener at du savner et mellemled så du kan få en pind til at sidde i en kortholder , tror jeg du kommer til at lede forgæves. Det modsatte findes, så man kan sætte et kort i en pind.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-04-10 01:09

MS = Memory Stick - SD = Secure Digital
begge er flash hukommelse til blandt andet kameraer,
MS bruges oftes af Sony
SD bruges af mange forskellige mærker
hvad vil du bruge en adapter til? nyere computere med indbygget kortlæser kan håndtere begge typer, det samme kan alle usb kortlæsere

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 15-04-10 02:34

Det er fordi den person der skal bruge det, har et Sony kamera, der som O.V.N. skriver, netop bruger Memory Stick hukommelses kort.
Hun har så et Panasonic TV der desværre ikke har et USB stik, det er ellers helt nyt. Men det har en SD kort læser. Hun har også en DELL laptop, den har også kun SD kortlæser, den har selvfølgelig USB.
Prøvede selv at finde den adapter(kan ikke lige komme på et dansk ord), og undrede mig over ikke at kunne finde den.
Hun kan selvfølgelig klare sig uden.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-04-10 04:00

Jeg tror ikke du kan finde sådan en adpter en mulighed er at kopieret filerne fra MS kortet og over på et SD kort ved hjælp af computeren, der skal så en usb kortlæser til når der ikke er kortlæser til MS kortet på den Dell, usb kortlæsere kan købes næsten alle steder hvor der handles med elektronik og prisen er rimelig, her en der kan læse 23 forskellige kort:
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-kortlaeser-%2823-in-1%29.asp
filerne behøver slet ikke komme over på computeren men kan kopieres direkte fra kort til kort når de begge er i kortlæseren.
Det vil næsten også være nødvendig med en kortlæser, billederne skal sikkert over på computeren en gang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-04-10 04:08

Mit Sony kamera viser billeder på mit 15 år gamle TV gennem det kabel som fulgte med kameraet, der er et videostik og et lydstik og et usb stik som jeg heller ikke kan bruge på TVet.
Et sådan video stik må der da være på et nyt TV? Den sorte og den gule er på Sony kablet, sort er til lyd og gul er til video:
http://www.avxperten.dk/audiovideokabler/phonokabel/minijack-phonokabel-%28lyd-og-billede%29-1,2-meter.asp

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-04-10 09:01

Altså i sådan et tilfælde bruger mn bare at forbinde kameraet med kortet i, til TV eller PC med en ledning beregnet til formålet.

Jeg ved ikke om det er ekstraudstyr til et Sony lamera, det medfølger til de fleste Canon

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-04-10 09:02

Hov, det skriver o.v.n. jo også, ser jeg nu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-10 09:48
Annuller spørgsmålet
Fra : PrivateDK

Dato : 15-04-10 16:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Der var mange gode foreslag på løsninger, men desværre ikke det jeg søgte.