/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rørrutchebane af stort plasticrør
Fra : dazzle30
Vist : 6460 gange
50 point
Dato : 13-04-10 09:15

Hej,

er der nogen der ved hvor man kan finde de rør som bliver brugt til rutchebaner i diverse sommerlande, legepladser osv. rundt omkring. Det er de store plasticrør jeg tænker på. Jeg har forhørt mig ved en online vvs butik om de kender til det - det gør hverken de eller deres grossist.

Jeg skal bruge det til - ja en rutchebane - ned ad en skrænt jeg har på min grund.

Stikord: Rørrutchebane, rutchebanerør, rørrutsjebane, rutsjebanerør (så søgemaskinerne kan finde artiklen )

Jeg håber nogen her ved noget.

Mvh.

Brian

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-04-10 09:27

Jeg søgte på tunnelrutchebane+metermål, og fandt bl.a dette

http://ipaper.ipapercms.dk/TRESS/DK/LegogSikkerhed/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-04-10 09:28

Øv, den linkede ikke direkte, men prøv at kik på side 12

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 13-04-10 10:41

Husk de skal være minimum 75 cm i diameter.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-04-10 16:06
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-04-10 16:07

http://www.dba.dk/rutsjebane-l-350-b-900/id-65707779/

og der findes flere på samme side

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 50 point
Dato : 13-04-10 16:09
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-04-10 18:07

- du skal bare købe et vandland, der er de rør standardtilbehør...

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 13-04-10 20:58

Uponor eller Wavin har helt sikkert den slags rør... Sorte anlægsrør er anvendelige... Har selv en men kender ikke prisen på dem men de fåes i alle diametere....

Godkendelse af svar
Fra : dazzle30

Dato : 26-04-10 07:32

Hej igen,

Af en eller anden årsag har jeg ikke fået nogen mail om at mit indlæg er blevet besvaret. I mellemtiden har jeg forespurgt bl.a. hos Wavin, Uponor og Logstor rør - ingen af stederne kan jeg dog købe direkte.

Uponor oplyser dog at via den lokale tømmerhandel kan man købe deres 80cm rør i 4m længde til kr. 5.250,- eller 6m længde til kr. 6.500,-
Svarer lidt til priserne som smuller54 henviser til.

Ellers har jeg fået følgende priser:

60cm rør til kr. 1.118,- pr. meter hos VVS Grossisten.
60cm rør mærket gigapipe (tror det er fra scanpipe) til kr. 1.056 pr. meter hos VVS-Eksperten

Så det er pænt dyrt må man nok sige. Og 60cm i diameter er lige lidt nok synes jeg. Så skal det være noget skal det være det fra Uponor.

Så det er hvad jeg er kommet frem til. Håber andre kan få gavn af tråden.

Med venlig hilsen
Brian

Kommentar
Fra : dazzle30

Dato : 28-04-10 07:42

Hej igen,

jeg har nu også fået en pris fra Jydsk Form Plast ApS - de har hhv. 63cm i 5 meters længde antistatisk PE rør til kr. 7.500 eller 80cm i 6 meters længde PE rør til kr. 9.400,- Begge rør kan samles til længere længder.

Men igen - pænt meget mere end hvad jeg havde forestillet mig.

Med venlig hilsen
Brian