/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Priser på afslibning og efterbehandling
Fra : skovgaards
Vist : 303 gange
50 point
Dato : 08-04-10 12:11

Hej.
Jeg skal have afslebet og efterbehandlet 40m2 egeparket. Efterbehandlingen er med olie.

Jeg har fået et prisoverslagt på 125 kr/m2 incl. moms. Er det en fair pris?

Nu er der sikkert forskel på hvor grundigt tingene bliver gjort. De vil lave det på een dag. Altså ikke noget med at det skal stå og tække nogle dage for så at få mere olie. Er der nogen kommentarer til det?

Jeg bor i Odense.

Venlig hilsen
Lasse

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-04-10 15:10

Hej Lasse.
Ja det er en rimelig pris.
Vi fik for 3 år siden lavet det samme af en proff. i vores stue på 41 m2.
Pris dengang 4450 kr.
Så ja det er ok.
Glæd dig ...det bliver bare SÅ flot.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 08-04-10 16:54

og med atdet skal ståog trække er det godtnok at de laver det på en dag
hvis det står for længe ( 1-3 timer ) kan det ikke poleres op , så er det forfra og næsten umuligt at få gjort ordentligt bagefter

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 08-04-10 17:33

prisen er helt ok. Vi gav det samme for et par år siden. Vær sikker på at du bruger et firma elle en person, der laver et godt stykke arbejde. Spørg eventuelt efter referencekunder. Jeg har set grimme eksempler, og så er det pludselig dyrt

Kommentar
Fra : skovgaards

Dato : 13-04-10 12:02

Mange tak for de gode svar.

Er der nogen som har en mening om, om det skal være hvidpigmenterer olie eller ikke? Jeg synes nok lidt bedre om et lysere gulv, men hvad med den efterfølgende vedligehold og holdbarhed? Nogen har sagt, at det lyse slides af med tiden så gulvet bliver mørkere der hvor man går meget.

Venlig hilsen
Lasse

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 13-04-10 12:09

Du skal tænke over, hvordan I bruger gulvet og hvor meget slid der er på det. Vi valgte en lak, fordi vi har hunde og familien ikke er rigtig gode til at smide skoene før de går ind i stuen. Hvis i ikke har den samme slitage på gulvet er det fint med hvidpigmenteret olie. Og ja, det ser jo fint ud.