/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Anhængertræk
Fra : droslerne
Vist : 2124 gange
100 point
Dato : 05-04-10 17:38

Er der en der ved det.

Skal der være typegodkendelse på et anhængertræk (Det der sidder på bilen)

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 05-04-10 17:43

Ja, og på skiltet står også hvor mange kilo det må belastes med.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 05-04-10 17:46
Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-10 17:48

Citat
Skal der være typegodkendelse på et anhængertræk

NEJ...

Men bilen skal synes med det - og den godkendelse skal FØLGE BILEN for tid og evighed.....

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 05-04-10 17:49

Det fordi jeg har set på et hos en hugger og han skriver der mangler typegodkendelsen på det

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 05-04-10 17:56

Som sagt skal du under alle omstændigheder finde producenten - det er dem der garanterer for det overholder reglerne - derefter skal bilen til syn....

Dit spørgsmål kunne misforstås lidt, for SIDDER det allerede på bilen bør det allerede være godkendt....

UDEN at kende producenten er det ikke sådan lige at få godkendt

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 05-04-10 18:06

Find et med typeskiltet nittet på. Så undgår du bøvl når du efterfølgende skal have godkendt bilen.
Skiltet giver oplysninger om producent, lasteevne m.v. og så er du sikker.

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 05-04-10 18:15

Tak for svaret refi. Jeg finder et hvor der et skilt på, der er bare ikke så mange til citroen zx 1997

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-04-10 18:37

Hvis du køber et træk, er der papir med på montering og belastning, som du medbringer til synet.

Jeg købte mit sidste ved Autobremsen.dk.

Det var det hele med til montage, stik kabel og alle montage beslag.

vh Ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-10 20:42

Altså - jeg lavede mit eget anhængertræk af en "rigtig" kugle og noget dobbelt firkant stålrør.
Jeg gjorde tydeligt opmærksom på at det træk var hjemmelavet, ligesom resten af den ombyggede
Volvo 210 (rammevogn)

Så det kan man altså godt.

Ps. Det var den dengang strenge Rødovre synshal som godkendte vognen.