|
| HJÆLP!!!! min 4 gears vil intet!!!! Fra : 00_winther_0o | Vist : 253 gange 20 point Dato : 30-04-03 15:51 |
|
Hej...
jeg har lige et spg som jeg megat gerne vil havde svar på...
jag lå og kørte rundt og lavede nogen hjulspin i græs og jord... men pludselig gik knallerten ud.... og fik den da også igan igen men da jeg ville give den gas gik den bare ud!?!?!? hvad kan det være???
man må næsten ikk røre ved gasseren så går den ud...men man kan kun starte den hvis den får chok!!! hvad er det??? håber i/du kan hjælpe mig!!! du kan evt. skrive til mig på min mail som er kimwinther@jubiimail.dk
håber nogen kan hjælpe mig!!!
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 30-04-03 17:51 |
|
Benzinen har rumlet rundt i tanken og trukket lidt bundslam med ned i karburatoren.
Jeg holder også på rensning af filter/karburator.
Emesen.
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 01-05-03 08:34 |
|
Alt sammen korrekt Emesen og ZeroXP, men karburatoris optræder altså ved selv høje varmegrader, hvis man har en anelse fugt i benzinen. Når benzinen passerer dysen og luften kommer med en høj hastighed gennem karburatoren fordamper benzinen. Fordampningen kræver varme - en såkaldt evaporativ køling - hvilket giver en afkøling af benzin/luftblandingen. Har du bare en anelse fugt i tanken, kan der dannes små bitte ispropper i dysen. Som i sagens natur tør når du holder stiller, alternativt ikke giver dyret noget øre. Dette er grunden til at gamle biler med karburator, motorcykler og knallerter kan have behov for at få et squish karburatorsprit. Karburatorspritten binder vandet/fugten i tanken og trækker dette med ud. Idet vandet og spritten "hænger sammen" får man det lille fænomen at, idet vandet hænger sammen med spritten, får du noget vand der har et langt lavere frysepunkt og en mindre tendens til isdannelse. Karburatorspritten kurerer således og forebygger samtidig. Og kære venner - det er ikke noget problem at "fabrikere" is selv ved temperaturer over 10°C.
Men som jeg selv skrev - skidt i dyser - manglende benzin.
| |
|
Jeg tror på vand i karburatoren. som 3773 siger skal der kun meget lidt vand i tanken til før den går død.
Jeg har selv oplevet det samme på min 3 gears puch og det var umuligt at givve over halv gas.
Da jeg så skruede bundkarret af karburatoren var der ligesom en lille mørk klat under benzinen, det er vandet.
Prøv at tjekke det engang!!
| |
| Kommentar Fra : jaspa1 |
Dato : 01-05-03 15:46 |
|
det behøver overhoved ikke være noget med benzinen det kan lige så godt vare dine platinner som har rykket sig så den tænder på et forkert tidspunkt
| |
|
ja der er jo mange gode forslag....men der er mange som siger det med skidt i kabu...men hvad er det for et filter i tænker på???
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 02-05-03 09:06 |
|
Hvis du har et benzinfilter indskudt mellem tank og karburator. Nogle har også filtret siddende i selve tanken (let at checke - af med slangen - giver den benno nok = alles okay).
Såehh af med kabu, adskil og rens, på igen.
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 12-09-03 14:14 |
| | |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 18-12-03 13:06 |
|
Nu har dette spørgsmål stået åbent i over et halvt år. Dette finder jeg ikke rimeligt og fjerner hermed abonneringen på det.
Spørgsmålet burde for længst være blevet lukket med et tryk på ”accepter kommentar som svar”.
Points’ene er brugt i det sekund man spørger, så der er ingen grund til ikke at acceptere en af kommentarerne.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|