/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
agp 4x køre agp 8x
Fra : Hvidtiger01
Vist : 419 gange
50 point
Dato : 05-04-10 11:54

Hejsa..

Står her med en vores gamle fladskærm som er fuld Hd 1080p og vil bruge det som pc skærm. Mit grafikkort som sidder i pcén er ved at være udtjent og er på 256mb med Dvi udgang. Kan se på opløsningen når jeg har sat tvét til, at det kan køre op til 1900 x 1080, men ser sku ikke så godt ud på skærmen når man sætter det til det. griner.. Tænkte at kortet nok ikke kunne køre Hdmi opløsning og har kigget på et nyt kort. Et Hdmi 1Gb med agp 8x. På mit motherboard står der agp 4x på agp soklen. Har været inde i BIOS for at se og der står der "Flexible agp 8x" hvor den står på auto. Man kan også sætte den på 4x. Vil det sige at mit bundkort godt kan køre et grafikort som er 8X agp?

Mvh
Hvidtiger

Kommentar
Fra : BjarkeH

Dato : 27-06-10 02:08

Det betyder at dit bundkort, max køre med 4 X speed AGP. så hvis du sætter et grafikkort i der kan køre 8X speed AGP. vil det stadig virker fint, det ville bare automatisk blive sat til at kære 4 X APG.

alle bundkort er bageudkompatibel og det samme med grafikkort. 8X, 4X, 2X AGP

så det er ikke noget problem