/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Kan ikke se andre pcèr på hjemmenetværk
Fra : jpkjpk
Vist : 237 gange
100 point
Dato : 30-04-03 14:29

Jeg har 3 pcèr (2 xp 1 98) koblet sammen v.h.a. router di-604 og dette kører fint når jeg er på internet, men jeg kan ikke få pcèr til at dele filer printere på lokalnetværket.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 30-04-03 14:35

Har du husket at lave Guiden Hjemmenetværk, da det kunne være fordi din pc er sat forkert op. Det er også nemmest hvis i bruger den samme gruppe, f.eks. MShome, Workgroup etc..

Kommentar
Fra : jpkjpk

Dato : 30-04-03 14:40

Ja jeg har kørt guiden fra xp på alle pcèr og de er alle i samme gruppe.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 30-04-03 14:46

har du sat hak i "fil og udskriftsdeling til Microsoft-netværk", samt "tcp/ip" og "NWlink IPX/SPX/NetBIOS...". Det har jeg hakket af på min, og det virker, når jeg skal bruge det.

Kommentar
Fra : jpkjpk

Dato : 30-04-03 14:55

Hvor skal de hak sættes

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 30-04-03 15:19

nå ok, det havde jeg glemt. I Kontrolpanel / Netværksforbindelser / egenskaber for LAN-forbindelse

Kommentar
Fra : jpkjpk

Dato : 30-04-03 15:27

Jeg mangler "NWlink IPX/SPX/NetBios - ved du hvordan jeg får den.
I øjeblikket har jeg hak i Klientprogram til Microsoft netværk, qos-pakkeplanlægning, fil og udskriftsdeling på MSnetværk og internetprotokol tcp/IP

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-04-03 19:13

Netbeui mangler du på win98, men lige ved " Klientprogram til Microsoft netværk" der ligger også netbeui, den henter den selv fra '98 skiven, når du vælger den.
Emesen.

Kommentar
Fra : halund

Dato : 27-05-03 22:47

Zonker, du hjalp mig 18-03-02 med deling af internetforbindelse. Det virkede.
Nu har jeg skiftet maskiner og tømt den ene osv. Nu har jeg sat hjemmenetværk op igen, og når jeg pinger maskiner står der:_ Modtagerklient ikke tilgængelig. Jeg har afinstalleret kort, ændret i næsten alle opsætninger, men intet hjælper. Kører ME og ISDN.
Venlig hilsen
halund