/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
bortførte skibe
Fra : Sønder
Vist : 784 gange
100 point
Dato : 02-04-10 23:06

I Trivial Pursuit handler et spørgsmål om hvilke to Øresundsbåde, der blev bortført til Hamburg i 1975. Svaret kendes naturligvis (står på bagsiden: København og Malmø) men hvor finder vi information og detaljer om denne begivenhed? Ingen af os kan huske at have hørt om det til trods for at vi har alderen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-04-10 03:21

Har jeg sgu heller aldrig hørt

To færger....utopisk.
Hvis det var en kidnapning kunne man også huske det, Rote Armè var jo aktiv på den tid.

I 75` skete der nu andet der nok har overskygget den historie, f.eks blev USA jaget ud af Saigon og derved var Vietnamkrigen slut.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-04-10 08:16

Hejsa
Handler det ikke om nedlægning af overfarter.

Det var jo på dt tidspunkt felere der sejlede over til Svensken....

Tuborghavn - Landskrona
Dragør - Limhamn

Måske kan det hælpe, at søge lidt på hvad de færger der sejelde der hed.

Inde fra Havnegade sejlede også fæger i gamle dage, Flyvebådende ( og Bornholmerfægeren ) og vist nok oså i en periode færger til sverige.

Det var bare lidt tanker til at søge videre på.

vh Ben

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-04-10 09:01

Der var slet ikke tale om dengang at nedlægge eller sælge DSB Færger, og overfarten har stadig pænt meget at lave selv om broen er bygget.

Flyvebådene mener jeg aldrig har hørt under DSB færger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-10 09:56

Den tror jeg simpelthen ikke på.

Jeg arbejdede ved færgeoverfarten i Helsingør/Helsinborg på det tidspunkt, og jeg ville da kunne huske hvis det var sket sådan noget vil da rygtes i løbet af ingen tid

Det kunne da være interessant at få oplyst hvor Trivial Pursuit har det fra

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-04-10 10:01

Der er noget galt i det spørgsmål...

Jeg tror det er et at de sprøgsmå der er lavet ud af den blå luft...

Jeg har fundet en side over øresundstrafikken og de skive der blev anvendet. Dette er det nærmeste jeg kan komme et svar....

www.simplonpc.co.uk/Oresund2.html

København og Malmø passer ikke ind i de fartøjer der sejlede på Øresund i den periode.

vh Ben

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-10 10:48

På det tidspunkt var der også en færgerute København-Travemünde, så hvis det virkelig er rigtigt at nogle både er blevet kidnappet vil jeg synes det var mest nærliggende at det var på den rute

Glæder mig til at se en bekræftelse på *"tyveriet"

Annuller spørgsmålet
Fra : Sønder

Dato : 13-04-10 16:59

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Skulle jeg finde svaret selv, lægger jeg det som et tip( Uden at forvente points)