/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvilken mobil skal jeg købe..?
Fra : ganga
Vist : 518 gange
50 point
Dato : 30-03-10 11:55

Hej
Jeg skal købe en mobil til min datter på 10 år..
Mobilen må max. koste kr. 1.000.00
Den skal tage gode billeder.., dvs. god opløsning, hukommelse, flash, ok hurtig, og lyden må også gerne være god.., dvs. afspilleren, samt med blue tooth, uden abonnement

Havde overvejet følgende:
Nokia 5310 Xpressmusic eller Nokia 2720 fold
Andre foreslag er også velkommen..
ps. jeg ved at Nokia 5310 Xpressmusic koster mere end kr. 1.000.00, men El giganten vil give mig den for kr. 1.000.00

På forhånd tak..

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-03-10 11:57

Nokia 5310 Xpressmusic

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 30-03-10 12:12

http://www.forbrug.dk/

Læs her, vi er ikke forbrugerstyrelse

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 30-03-10 12:49

Jeg glemte lige at sige.., kun seriøse henvendelse tak..,
Ovenstående kommentarer bedes holde sig væk..

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 50 point
Dato : 30-03-10 13:03

Hej ganga

Jeg ved godt, at for mange mennesker er opløsningen på mobilkameraet vigtigt, men inden du bruger ekstra penge så tænk over, hvor tit skriver din datter et billede fra mobilen ud, eller overfører det til computeren for at maile det?

I realiteten forlader 90% af alle mobilbilleder aldrig telefonen, og i bedste fald bliver de videresendt som mms, som alligevel komprimerer billedet.

Altså er det i mange tilfælde spild af penge, at kigge efter kameraets kvalitet, brug hellere pengene på andre features, og hvis hun virkelig vil tage billeder og udskrive dem, så kan man få rigtig meget digital kamera for pengene i dag, og selv det billigste af dem er mange gange bedre end det der sidder i telefonerne.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-03-10 13:06

!000 kr er for lidt, når du vil have
Citat
Den skal tage gode billeder.., dvs. god opløsning, hukommelse, flash, ok hurtig, og lyden må også gerne være god.., dvs. afspilleren, samt med blue tooth

Køb en brugt Nokia n95 den skulle du kunde få for en tudse.
alimak

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 30-03-10 13:08

Nokia 5310 express music er ganske glimrende. Den tror jeg hun vil blive glad for. Min egen datter på 14 år fik for nylig en Nokia 5310 men desværre blev den stjålet på hendes skole. Så fik hun en LG k990 Viewty touchscreen - dem til 1kr med abbonm.-,men hun siger Nokia 5310 var bedre, selv om den ikke har touchscreen. Men det er vel en smags sag.
Men jeg tror ikke du får problemer med at give hende en Noia 5310 express music - som jo skulle have en forbedret lydgengivelse - noget de unge kan lide når de hører music.

Godkendelse af svar
Fra : ganga

Dato : 30-03-10 15:18

Tak for svaret Kortoververden.