/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Drivhustilbehør
Fra : solvej2
Vist : 1445 gange
100 point
Dato : 25-03-10 17:08

Hej med jer'

Jeg har købt et brugt drivhus. Men jeg mangler en del tilbehør, så som fjedre til at holde vinduerne ind til stålrammen. De gængse fjedre osv synes jeg er ret dyre. Er der nogen der har nogle gode ideer?
Hilsen Solvej2

Accepteret svar
Fra : brorteil

Modtaget 110 point
Dato : 25-03-10 17:16
Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-03-10 17:27

Ja solvej2, tomaterne er ikke gratis i drivhuset. Med mindre du selv er hjemme hver dag i hele sæsonnen, skal du investere i automatisk vinduesåbning til små 200 kr. stk. Hvis du planter i kapilærkasser, kan de holde vand i 8-14 dage afhængig af temp. og planter. Ellers skal du købe et autumatisk vandingsanlæg. Om du køber det enen eller det andet sted, så er priserne stort set det samme. Man kunne tro, at de alle køret efter samme "prisliste"! Linket fra brorteil er ganske udemærket. Vi har selv et Juliana drivhus på 6. år, med autoåbning af fire vinduer og autovanding. Problemet er også når det gror godt og man ikke er hjemme (camping) så skal vi have nogle til at plukke fra drivhuset i højsæsonnen.

Go' fornøjelse solvej2.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 25-03-10 21:26

De fjedre du omtaler, er sikkert de som holder glasset, med havemarked, og dem kan du købe i enhver tømmerhandel, og så er det vel bare at holde øje med hvor de er billigst, -hvis du orker det.
Jeg syntes det er dumt at begynde med at eksperimentere med at lime dem fast med silicone og lignende, da du vil fortryde det på et tidspunkt.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 25-03-10 21:28

"Med havemarked" skulle selvfølgelig placeres efter Tømmerhandel.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 26-03-10 07:38

måske en træklemme eller bare fjederen fra den bøjet7vredet -har ikke prøvet.Selvfølgelig kan du også købe fjederstål ,og så klippe bøje men det kræver spesialværtøj -tror jeg.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 26-03-10 11:38

Du kan vel også lime ruderne fast med klar cilicone

Godkendelse af svar
Fra : solvej2

Dato : 26-03-10 13:03

Tak for svaret brorteil. og alle I andre