/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB stick er skrivebeskyttet - ?????
Fra : finnhans
Vist : 1615 gange
50 point
Dato : 20-03-10 14:35

Jeg har en USB-nøgle, som jeg bruger til "daglig backup" af mine filer (MS Office o.l.) - pludselig og -tilsyneladende- uden at jeg har foretaget mig noget, meddeler den mig, at nøglen er skrivebeskyttet og jeg kan ikke gemme på den (der er masser af ledig plads). Jeg kan flytte filer fra den til PC - så det er ikke nogen ulykke, men hvorfor fa.... gør den det og kan jeg låse den op igen??
Finn

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-03-10 14:37

Der er sikkert en lille kontakt på siden eller i enden eller et andet sted der lige skalklikkes på eller skydes til siden

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-03-10 14:38

PS. Pas på med USB nøgler som backup, de kan let gå i smadder. Jeg foretrækker en ektern harddisk istedet for.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 20-03-10 15:56

som fijala foreslår, så sidder der en lille omskifter et sted. den ligner et ovalt hul med en "pind" på tværs. Brug en kulepen eller din kærestes lange negle til at rykke lidt på den. Så er den der nok!

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 20-03-10 16:24

Kopiér dine data ud ...............................formatér den usb memorystick.

Du har måske hevet den ud uden at afslutte / sikker fjernelse.

Godkendelse af svar
Fra : finnhans

Dato : 20-03-10 18:22

Tak for svaret Eyvind og I andre.
Der er ingen steder på den fysiske nøgle, jeg trykke, hive o.l. - så jeg formatterer og går videre i elektronokkens uberegnelige verden.
Finn

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 22-03-10 18:12

Finn, Køb en ny, den er måske ved at være slidt.
Vi ser mange sticks der er blevet svage og giver småproblemer. Pludselig er det helt slut, og det sker helt sikkert netop den dag du får brug for backuppen.
www.diskhelp.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-10 19:27

Jeg benytter en lille forlængerledning og regner med, at stikket i comp. og på memory-stick ikke bliver så belastet, ved isætning og udtagning.
http://peecee.dk/upload/view/233265