/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
håndklæder
Fra : Tilde38
Vist : 2628 gange
300 point
Dato : 19-03-10 17:33

Håndklæder der er vasket masser af gange men stadig ikke tørrer ordentligt.. Hvad kan man gøre???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-03-10 17:35

Citat
vasket masser af gange men stadig ikke tørrer ordentligt

Hvis de er nye, ville jeg tage til forretningen, og bede om at få pengene retur, de virker jo overhovedet ikke efter hensigten

Er de gamle, ville jeg smide dem ud, og passe på ikke at købe samme fabrikat igen en anden gang

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-03-10 17:38

Først og fremmest undlade at bruge skyllemiddel såfremt du altså gør det..

Skyllemiddel nedsætter håndklæders tørreevne med ca 50 %

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-03-10 17:39

Lige et ps.... vasker du dem med skyllemiddel, så kan det godt være årsagen.

Mange bruger skyllemiddel for at få håndklæderne bløde, men desværre kan det gå ud over sugeevnen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-03-10 17:39

Ha to sjæle en tanke

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-03-10 17:40

Og glemte lige....tørretumbler er heller ikke en god ide, såfremt du bruger sådan en.

Tør dem i fri luft, så bliver de mere "ru" og tørrer bedre

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-03-10 17:42

Citat
Håndklæder der er vasket masser af gange men stadig ikke tørrer ordentligt..

Øv øv og atter øv.
Det har jeg også prøvet.
De er fra producentens side præget med noget der skyr vandet.
Hvis ikke de stadig kan tørre efter bare 2 gange vask er det en ommer.
Desværre er det bare sådan at du/jeg har sikkert smidt bonnen ud...ellers kan de byttes hvor du har købt dem.
Prøv en sidste gang at vaske dem på en kogevask og for guds skyld ingen skyllemiddel i som andre også skriver.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 19-03-10 17:51

jeg spørger for en kollega og hun garanterer at hun ikke har brugt skyllemiddel... Jeg må høre om hun har sin bon stadig, og så levere retur. Selv bruger jeg aldrig skyllemiddel...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-03-10 17:53

Hvis det er en ordentlig forretning, vil de give din kollega lov til at bytte til andre håndklæder

De må jo også have hørt om det før???

Jeg bruger heller aldrig skyllemiddel

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 19-03-10 18:12

Jeg vil ikke komme med mine råd, da det er skrevet flere gange, men jeg vil morderlig gerne vide, hvilket mærke det er, så jeg kan styre uden om, næste gang jeg skal købe håndklæder.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 310 point
Dato : 19-03-10 18:18

Prøve at lægge dem i koldt eddikevand.

Altså start maskinen og lad den indtage vand, sammen med eddike.

Stop maskinen og lad det stå i eddikevand natten over- kør til udpumning- og slyng.

Vask et program, 90 grader, med alm. vaskepulver uden skyllemiddel.

Hvis det ikke dur, så send dem retur

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 20-03-10 00:54

piaskov
Citat
Øv øv og atter øv.
Det har jeg også prøvet.
De er fra producentens side præget med noget der skyr vandet.

Det har vi også prøvet, endda nogle meget dyre badehåndklæder.
Min tanke dengang var dog, at bomulden ikke var renset ordentligt, og at noget af bomuldens naturlige fedtstof ikke var renset ud - forøvrigt lugtede de "lidt specielt".
Til sidst blev de smidt ud, men da bonnen var væk, har vi ikke handlet i den forretning siden.
Så kan de lære det, kan de.
PS. Vi bruger heller ikke skyllemiddel - ALDRIG, for vi kan nemlig ikke tåle det, så det glemmes ikke.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 20-03-10 17:47

Jeg vil lige høre nærmere om mærket på mandag og så vender jeg tilbage.. mange tak for råd indtil videre

Godkendelse af svar
Fra : Tilde38

Dato : 31-03-10 18:56

Tak for svaret smuller54. Det er prøvet, men de er leveret retur.. Tak for hjælpen allesammen