/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Ventilator på badeværelset
Fra : lillebror94
Vist : 797 gange
20 point
Dato : 14-03-10 20:08

Hej.
Vi bor i en lejebolig i boligforening og har lige fået renoveret badeværelset. Der blev skiftet faldstamme og andre rør og i den sammenhæng blev der også sat nyt loft op og den allerede eksisterende udluftningskanal blev pyntet med et plastikkabinet(den er ikke elektrisk). Det hjælper ikke ret meget og spejlet er utroligt tildugget når vi har været i bad. Derfor tænkte jeg på om det er muligt at købe en ventilation der evt. kører på batteri og med lyscensor, da jeg ikke bare kan komme til at føre ledninger fra ventilationen og til den nærmeste stikkontakt.

Andre alternativer eller gode råd søges også.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-10 20:44

Det kan du sagtens....

Husk at købe 500 batterier samtidig - så er der til et årstid....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-03-10 21:08

Du kan få ejendommens elektriker til at sætte en ventilator op, der køre sammen med lyset.

Det er normalt ikke det store problem at sætte en fugtstyrret ventilator op, på et beadeværelse.

Men det kan også tænkes at der i jeres ejendom er en fælles ventilation, der blot skal reguleres.

Hvis det er ventilation via naturlig varme opstigning, kan denne godt hjælpes med en ventilator.

vh ben

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-03-10 23:19

Det er ikke sikkert at det er en god ide at sætte en blæser på det eksisterede system, du risikerer at du blæser din fugtige luft ind til naboen.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 14-03-10 23:39

Smør sulfo eller sæbe på spejler, så dugger det ikke.

Accepteret svar
Fra : Bassebo

Modtaget 20 point
Dato : 15-03-10 07:39

Som skrevet i et indlæg at det ikke er sikker at der må sættes en suger op fordi det kan blæse ind til naboen. Prøv og undersøg om der ikke er et centralt sug på loftet eller på taget , det må jers vicevært vide, der kunne jo være slukket for den centrale suger i forbindelse med ombygningen.
Ellers ville det da være en god ide at få sådan en monteret og så har i heller ikke støjen i jeres lejlighed og der er flere til at dele udgiften og alle får glæde at udsuget.....

Bassebo.....

Godkendelse af svar
Fra : lillebror94

Dato : 16-03-10 10:24

Tak for svaret Bassebo.