/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ventiler faldet ud
Fra : Kenneth_dV
Vist : 463 gange
50 point
Dato : 13-03-10 15:41

Jeg har fået en bekendt til at stille ventiler på min scooter. Da jeg kørte forleden, raslede den pludselig volsomt og al kraft forsvandt.
Fandt senere ud af at den ene ventil samt kontramøtrikker til begge var væk.

Jeg har fjernet top og cylle og da også fundet en ventil og én møtrik inde i motorblokken.
Har nogen en ide om hvor den sidste kan være endt og eller om det er nødvendigt at pille hele motoren fra hinanden for at finde den sidste møtrik. ?????

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 60 point
Dato : 13-03-10 16:04

Den ligge sikkert nede i olien. Har du ikke en magnet på en stang. Den kan fiske det op. Ellers kan du let købe en i en værktøjsbutik eller lign.

Kommentar
Fra : Kenneth_dV

Dato : 13-03-10 17:14

Har tømt den for olie- og der fandt jeg det andet :) Er der ikke andre steder den kan være røget hen ? Tænkte også på en magnet på en eller anden pind, så det må jeg købe mandag hvis der ikke kan være andre steder den kan være endt :)

Godkendelse af svar
Fra : Kenneth_dV

Dato : 13-03-10 18:18

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-03-10 11:43

Der er faktisk ikke så mange andre steder det kan gemme sig henne,undtaget i bundkaret.

Tak for point

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-03-10 13:12

Det var da lige godt vildt at ventilen røg ud.
Men hvis ventilen ryger ud så er den vel inden i forbrændingskammert også ryger delene som holder ventilen jo også af og fjederen/fjedrene.

Hvor meget spillerum/mellerum blev ventilerne indstillet til ?

Kontramøtrikkerne er vel ikke blevet spændt nok så husk at gøre det når du skruer dem fast igen.

Du skal holde justerskruen stille i enden også spænde kontramøtrikken mens du holder skruen stille.