/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Antenne til Mobilsignal
Fra : Hausbaer
Vist : 1448 gange
100 point
Dato : 06-03-10 19:13

Hejsa

Vi startet en edb gruppe op for seniorer og de har alle sammen fået fat i et mobilt bredbåndsabo. Problemet er bare at vi sidder i en gammel mølle og lokalet ligger "næsten" under jorden.

Dermed har vi problemer med at få et godt signal til deres mobile bredbånd.

Findes der noget udstyr som kan hente mobilsignalet og via et kabel kan sende det ind i rummet??

Vi har ikke mulighed for at køre via trådløs internet, da ingen af naboerne ønsker at dele forbindelse med denne gruppe.

Håber i kan hjælpe.

Mvh
Henrik

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-10 19:35

Et nøgletip
http://www.kandu.dk/tip20709.aspx

I kan jo os købe et forlænger usb kabel og så sætte modem på en lille flagstang eller pind,
måske ikke så smart men det kunne jo være det virkede

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-03-10 21:16

Nej Klaudies råd duer ikke.

En lange usb ledning er ikke en mulighed.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-10 21:19

Problemet er at mobilt bredbånd kun virler i reklamerne.
I praksis er det langsomt , dyrt og upålideligt.

Få en telefonledning ind og sæt en adsl-modem- router -WIFI . op Det er meget billigere og bedre.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-10 21:27

Det virker ok med en længere usb ledning, så kan du løfe den op, har selv prøvet, og det hjalp

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-03-10 23:43

En flag stang står normalt i det fri og er mindst 5 m høj, Så usb kablet bliver for langt.

Jeg tror ikke på Klaudi. Eller han udtrykker sig dårligt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-10 08:51

Neeej det skal jo ikke være en 5 m lang/høj flagstang...

Et kabel på en meters penge og en "lille bordflagstang" var det jeg mente

Søster kører med en oister og et lille kabel, hun sætter godt nok modem'et op i vindueskarmen det virker fint.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-10 09:24

halloo er forbindelsen helt røget

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 24-03-10 06:20

Hejsa...

Jeg skulle jo lige forelægge det til bestyrelsen...

Her er der nu besluttet at vi vil prøve Skyline...

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 24-03-10 06:35

Tak for svaret transor.

Som jeg skrev blev det besluttet at vi skulle installlere skyline.. så det er bestilt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-10 10:13

Nå ja det er squ da meget rart med lidt info, 3 uger efter