/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Minus åbne
Fra : Rytterknaegten
Vist : 701 gange
299 point
Dato : 06-03-10 00:02

Hej derude.
Et problem: jeg har jpeg filer liggende jeg ikke kan åbne?? Fotos taget med et kamera jeg er vant tilat bruge, Viser hvor store i kb filerne er, har prøvet en del programmer til at åbne, uden held. På et af programmerne skrives noget med at mangle grafik???
det er som skrevet kort og kamera jeg bruger tit.
Nogle Kanduer med en god ide??
Mvh
John

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-10 00:21

Citat
Viser hvor store i kb filerne er
det er sikkert ikke billeder du har i den mappe, de bør være i MB størrelse, prøv at højre klikke på en af filerne og klik på Egenskaber.
Hvad står der?
Er det en mappe som et program har oprettet?

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 06-03-10 02:10

Hej O:V:N:
Egenskaber: lidt over 800 kb pr billede, Prøvet at åbne i Windows, og I Irfan forgæves, det eneste jeg kunne se var at det var flueben i Skrivebeskyttet.
Hvad skal jeg ellers kigge efter?
Der maa da være noget på med over 800 kb??
Mvh John

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 06-03-10 02:17

Hej igen.
Billederne er fra 2004.
På det tidspunkt maa jeg have set dem da jeg har ændret filnavne, brændt dem ned på en skive, og slettet dem på pcén.
Det er dem på dvd skiven jeg ikke kan åbne, hvad jeg ellers gjorde i 2004 husker jeg ikke.
Mvh John

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-10 02:38

800 kb kan godt være et billede, selv om de billeder jeg tog i årene omkring 2004 fylder 4-5 gange så meget.
Dengang du havde brændt DVDen, så du da efter om du kunne se billederne?
Der kan allerede dengang være sket en fejl og det kan du så ikke rette nu
Da du rettede filnavne, kom du da til at slette eftenavnet? Altså filnavnet jpeg, eksempel et billede kan hedde: Ferie 2004 0003.jpeg eller bare: Ferie 2004 0003
Prøv at kopiere billederne ind i en mappe på computeren og omdøb et af dem som et forsøg, kald den for eksempel Test.jpeg.
Hvis du nu kan åbne billedet så ved du hvad der er galt og kan gå i gang med tilføje .jpeg efter alle de andre billeder.
Ellers har jeg ikke rigtig nogen bud på hvad der er gået galt

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 06-03-10 02:45

Jpeg står ikke i fil navnet. jeg har prøvet at åbne dem i FotoStation 4,5, men kan ikke ændre filnavnet.
Men det står i egenskaber.
Jeg glemte dengang at se efter mange brændinger på det tidspunkt, inden jeg slettede, desværre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-10 03:07

Du kan ikke rette filnavn eller noget som helst andet på DVDen, kopier filerne ind i en mappe på computeren og omdøb så

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 299 point
Dato : 06-03-10 03:11

Du skal ikke åbne et af filerne, marker en problem fil og tryk på F2 tasten, skriv det nye navn: Test.jpeg og tryk på Enter, prøv nu om du kan åbne filen med det nye navn med et billedprogram.
Bare et forslag - jeg har ingen ide om hvad der er gået galt

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 06-03-10 03:23

Tak for hjælpen O.V.N. der er desværre ikke noget at gøre, skriver at den ikke kan omdøbe p.g.a Skrivebeskyttelse.
Men tusinde tak for forsøget, og God Weekend til dig, og God Nat.
Mvh
John

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 06-03-10 03:23

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 06-03-10 10:40

Jeg har nogen gange kvajet mig ved at omdøbe fotos og så kommet til at skrive et . (punktum) midt i navnet, fx " P.Madsens hest.jpg"
Hvis du selv bruger punktum -som her før madsens - tror din PC at Madsens hest er filnavnet og kan selvfølgelig ikke genkende den.
Kunne det være tilfældet her??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-10 11:21

Måske men det ser desværre ud til at Rytterknægten har opgivet skrivebeskyttelsen kan ophæves på de kopier som bliver lagt ind på computeren og filerne omdøbes, men der kan jo være noget helt andet i vejen