/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Playstation3 m. 500gb harddisk
Fra : Kunuk1966
Vist : 752 gange
300 point
Dato : 22-02-10 13:56

Hej, min søns playstation3 er begyndt at fryse efter ca. 5 minutter når han ser eller spiller blurays, med alm. dvd'er virker den godt nok, den kan også spille musik der er gemt i harddisken. Den gamle harddisk der originalt sad i var på 40gb, så købte jeg en på 500gb og satte den i, og den virker som den skal. Kan en hvilken som helst playstation3(40gb, 60gb, 80gb m.m.) opgraderes med en større harddisk? Hvad skyldes fejlen på playstation3'en, den kan måske ikke tåle den nye 500gb harddisk jeg satte i?

Mvh. Kunuk1966

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 22-02-10 15:07

Hej!
Så vidt jeg kan se er der mindst to mulige scenarier der forårsager problemet.

1) Den nye harddisk udvikler mere varme end den originale (specielt hvis det er en 7200rpm harddisk), og du kan være nødt til at sætte ekstra køling på ps3'en. Prøv med en almindelig bordventilator, og se om den stadigvæk fryser.

2) Der er opstået en fejl i nogle data på harddisken, og du skal formatere den på ny. Husk at kopiere data ud på en USB nøgle eller ekstern harddisk først.

Mvh. Morten.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-02-10 17:38

Normalt er PS3 vel født med enten 120 eller 250 GB. Jeg ved ikke hvilken omdr de er født med, men det kunne faktisk sagtens være problemet. Godt spottet mlbest

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-02-10 17:38

der skulle jo stå mjbest, sorry

Kommentar
Fra : Kunuk1966

Dato : 22-02-10 18:55

Hej mjbest,

Jeg prøvede med at formatere harddisken derefter gendanne de sikkerhedskopierede, det ændrer ikke noget ved det, jeg prøvede også at opdatere systemet med det nyeste version 3.18 via internettet.
Så fandt jeg en hjemmeside der hedder Gameconsol.dk, der siger de at jeg skulle slukke for ps3'en via kontakten bagved derefter tænde den igen, så skulle jeg holde powerknappen foran ps3'en indtil jeg hører tre bip. Så kommer der en sort skærm med følgende tekster:

1. Genstart system
2. Gendan standard indstillinger
3. Gendan filsystem
4. Gendan database
5. Gendan PS3 System
6. Systemopdatering

Jeg har ikke prøvet at anvende disse metoder før, vil hellere ikke prøve dem før jeg ved noget om dem, kan du hjælpe mig med det?

Mvh. Knud

Kommentar
Fra : Kunuk1966

Dato : 22-02-10 18:59

Den harddisk jeg benytter nu har 5400 omdr.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-02-10 20:08

Men mo ikke mulighed 6 med Systemopdatering er den du skal vælge. Nu da den nye HD er væsentlig større

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-02-10 20:29

Har du læst dette. Fra 2008 ganske vist

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=22&tid=458797

Kommentar
Fra : Kunuk1966

Dato : 22-02-10 21:25

Jeg har ellers opdateret til v. 3.18, den nyeste opdatering, det nytter hellere ikke.
Når vi prøver at afspille med bluray film og spil så fryser billedet sig fast, den prøver at afspille forgæves om og om igen, efter ca. 15min. bliver der sort skærm, så trykker jeg på ps knappen for at afslutte kommer så tilbage i systemet, så prøver afspilleren at afslæse den bluray jeg har lagt i, den bliver ved uden at den kan aflæse filmen, den prøver ikke at køre blæseren på fuld plus. Afspilleren kan godt spille alm. dvd'er, så kan den også spille musik vedvarende samtidig med den visuelle afspiller. Jeg tror det er blurayafspilleren(drevet) der er gået.

Mvh. Knud

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-02-10 21:39

Det kunne måske godt nok tyde på blueray afspilleren. Har du prøvet at rense "øjet" for skidt. Måske der er kommet skidt og støv på. Renses med en varpind når den er skilt ad. Jeg har en spray med propylalkohol jeg bruger til den slags og har reddet flere drev for at blive kasseret. Det skal dog skilles ad

Kommentar
Fra : Kunuk1966

Dato : 23-02-10 02:21

Jeg har en spray der er egnet til fladskærme(ClickTronic Fladskærmsrenservæske) den er uden propylakohol, tror du den godt kan bruges til at rense øjet med?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-02-10 17:39

Det der er vigtigt er at det er en let fordampelig væske der ikke bliver hængende som en fedtet hinde. For så bliver det faktisk værre. Men sprøjt det på vatpinden i stedet for på øjet, for man rammer bare ved siden af. Og efter du har gnedet lidt med den fugtige vatpind tørrer du lige efter med en tør vatpind. Så skulle den ged være barberet.

Håber virkelig det hjælper dig.

Kommentar
Fra : Kunuk1966

Dato : 23-02-10 18:53

Prøver imorgen tidligt med at rense øjet, men du får pointene alligevel for besværet, hvis det ikke er øjet så er det sandsynligt afspillerens bluray der er defekt.

Kommentar
Fra : Kunuk1966

Dato : 24-02-10 14:56

Forsøget hjalp desværre ikke :(
Ved du hvor man kan få fat på reservedele til PS3'en?

Mvh. Knud

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 300 point
Dato : 24-02-10 18:17
Kommentar
Fra : Kunuk1966

Dato : 24-02-10 18:32

Mange Tak

Godkendelse af svar
Fra : Kunuk1966

Dato : 25-03-10 11:34

Tak for svaret Fijala.