/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Honda SFX, skive i vario
Fra : andreas_andersen
Vist : 1378 gange
200 point
Dato : 28-04-03 17:36

Hejsa... Jeg har en kammerat som har Honda Sfx REPSOL,
han sagde til mig jeg skulle fjerne skiven.. Fair nok... Jeg tager det yderste dæksel af, og ser nu at jeg er kommet ind til variatoren,
fint nok... Jeg putter mit stempelstop i topstykket og jeg tager den yderste skrue af...

Mit spørgsmål er nu, jeg prøver at rive og flå i den yderste del af varioen, men den kan ikke komme af...Er den rustet fast?
Eller er den sat fast på en speciel måde på en repsol...?

Takker...

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 29-04-03 13:06

du skal ha fat i en mekaniker(han har sådan en luft-ting han kan få den af med) eller en variator-nøgle: http://www.t-hansen.dk/product.asp?c=138149904&n=522199145&pn=357116522

hilsen bambus

Kommentar
Fra : andreas_andersen

Dato : 29-04-03 13:20

Jamen jeg har jo et vario tool, og jeg har fået den yderste skrue af... Men den er ligesom om den er rustet fast, eller noget... Skal jeg bare flå det af.... ?

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 29-04-03 18:21

ja...hvis ikke du kan lirke det lige så stille af så må du jo til at bruge kræfter!!1

Kommentar
Fra : andreas_andersen

Dato : 29-04-03 18:39

Der er altså ingen BØSNING eller et eller andet der holder den på? ER det bare lidt rust? Eller et godt stændt vario...?

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 29-04-03 19:25

ja d kan sagtens være lidt rust!!!! bare ikke "en godt stænkt vario"
hilsen

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 29-04-03 19:27

prøv at slå ganske let på den med en hammer !!'

Kommentar
Fra : andreas_andersen

Dato : 29-04-03 22:14

Nårh jeg mente en godt spændt vario... DAMN.. Hehe...

Kommentar
Fra : Daniel_Bilstrup

Dato : 02-05-03 10:03

Den sidder bare godt fast måske er den sat lidt skævt og derfor er den måske klemt fast. Det har jeg i hver fald prøvet på min og jeg brugte bare en aftrækker til at få den af med.

Mvh. Daniel Bilstrup

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 02-05-03 20:26

´hehe....den kan sagtens være stramt godt, mn du burde alligevel godt kunne få den af ved at bruge nogle kræfter. Mn hvis den er sat skævt i er den svær selv at få fri!!!!... prøv evt. at tage ned til din mekaniker og lad ham se på d!!!

med venlig hilsen aske

Kommentar
Fra : thom1221

Dato : 18-05-03 11:33

Jeg har selv haft samme prob. Der var problemet dog, at min krumtap var gået i stykker. Vario'en havde 'gravet' en rille i krumtappen og jeg kunne kun med megen vold få den af. Held og lykke...

________________
Mvh.: Thomas

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 18-05-03 13:47

jeg ville helt klart vælge at tage den med til mekanikeren.....han kan fortælle dig det helt præcist
!!!!!!!

Kommentar
Fra : abdulla

Dato : 11-03-04 20:52

Hey...

Har haft samme problem! Jeg havde MAST låse skiven ned over, så hvis d også er sket med din, skal du simpelthen brække blæserhjulet af! Der er desværre ikke andet at gøre.