/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Maling af vægge ?
Fra : donning
Vist : 755 gange
100 point
Dato : 19-02-10 08:33

Hej

Jeg skal til at male min lejlighed inden fraflytning.

Overfladen på vægge er helt glat, hvordan maler jeg over så overfladen efter maling bliver helt glat.

Jeg har før malet andre vægge med en rulle, og der bliver overfladen ikke glat, men lidt nubret.

Er det dårlig maling, eller forkert udstyr.

Kim

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-02-10 09:30

Der findes forskellige typer ruller. Gå ned i en farvehandel og hør hvilken der passer bedst.
Så vidt jeg ved, skal man ikke købe den dyreste maling da den er meget fast og dermed ikke løber så godt sammen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-02-10 11:00

Når du maler med rulle gør det slet ikke noget at væggen blive en lille smule nubret, en helt glat væg ser massiv ud. Du skal bare købe en alm. vægmaling, men hold dig fra de helt billige, de dækker ikke ordentligt og så skal du måske male 3 gange.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-10 19:51

Det afgørende for om en maling er glat er glansen i malingen sammen med kvalliteten sæføli jo højere glanstal jo mere blank.

Annuller spørgsmålet
Fra : donning

Dato : 20-03-10 14:47

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål