/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Opel vectra 1,8 i Problemer med tænding
Fra : tornen
Vist : 1968 gange
190 point
Dato : 09-02-10 21:19

Hej alle
Jeg har et problem med min Opel vectra 1.8 i fra 1994.
Mit Lamda tal er for højt og den lyder som en fiskekutter i tomgang?
Hjælp

Jeg har skiftet:
Lampe sonden, tændspole + dæksel, tændrør, vacuum dåse, tomgangs regulator og vægteren.
Har også prøvet at skifte hele mono indsprøjtningen.
Intet har virket.

Hjæp en fustret opel ejer.

 
 
Kommentar
Fra : Beestone


Dato : 09-02-10 21:35

Jeg tror du har enten en utæthed i indsugningsmanifold, eller også har du et lille bitte hul i udstødningsmanifolden.

Man tror det er løgn, når man finder sådan et lille nålehul, men mere skal der altså ikke til for at forstyrre tomgang og Lambda tal.

Indsugnings manifold kan du prøve ved forsigtigt og nærigt at sprøjte med lidt startgas omkring manifolden.
Hvis der er en utæthed, løber motoren op i omdrejninger på startgassen.

ADVARSEL : brug IKKE startgas til fejlsøgning på udstødningen

Kommentar
Fra : alimak


Dato : 09-02-10 21:58

Hvorfor skal man hjælpe dig? Du bare annulerer
alimak.

Kommentar
Fra : tornen


Dato : 09-02-10 21:59

hvad mener du?


Kommentar
Fra : alimak


Dato : 09-02-10 22:12

Dette;
Spørgsmål
- Ubesvarede    1
- Besvarede    0
- Annullerede    5
- Slettede    0
Ialt    6
alimak

Kommentar
Fra : transor


Dato : 09-02-10 23:52

Lambda er luftoverskudstallet.
Hvorfra ved du at det er for højt ?
Hvis det er fra værkstedets computer , er der den mulighed at sonden ( eller bilens computer registrerer forkert). Det er næppe en tændingsfejl, som er årsag.

få målt uforbrændte kulbrinter i udstødningen , det vil vise om bleandingen tændes o brænder i allecylindre.
Hvis den ikke gør det kan man gætte på defekte ventiler eller helt forkert blanding af benzin og luft.
Få målt kompresionen på gammeldags maner. Det vil også vise om et stempel er utæt.
Hvad med luftmassestrømsmåleren ?

Der er mange muligheder.

Desværre stoler værksteder for meget på computerudskrifter og glemmer at de ikke altid viser årsagen men symptomet.

Fpor højt lambda er nærmere et symptom en en årsag.

Kommentar
Fra : tornen


Dato : 10-02-10 09:32

Jeg har fået målt lamda tellet og det var for højt.
Der er blevet taget en komp. test på cylinderne den var ok de viste alle 11,2.

Kommentar
Fra : Beestone


Dato : 10-02-10 10:51

Indsæt din tekst her

Kommentar
Fra : Beestone


Dato : 10-02-10 10:53

Damn - det er en dårlig tekstmaskine der er på det her forum

Nå, essensen af hvad jeg skrev kan læses hér : http://www.audiclub.dk/download/teknik/lambdasonde.pdf

Kommentar
Fra : rocoolsen


Dato : 10-02-10 19:52

Hvad siger fejlkoder, når motorlampe lyser?

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177427
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407934
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste