/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Leverandør af typehuse
Fra : m_johansson
Vist : 3339 gange
40 point
Dato : 03-02-10 12:53

Hej

Vi kigger I øjeblikket på en grund som vi måske køber.
Derfor er vi også begyndt at kigge på typehuse. Vi vil gerne have et hus på ca. 150 kvm og prisen må gerne ligge fra 1.1-1.3 mio.

Men er der nogen der kender et sted hvor man kan se ris og ros omkring de forskellige firmaer?
Noget ligende trustpilot.dk bare på typehus leveradører.

Vi har lidt kig på
Eurodan huse (Som jeg har hørt blandet om)
ATZ Byg Herning. Vi kan ikke lige finde så mere end deres hjemmeside.

Derudover skal vi igang med udstillingshuse og kataloger.

Men andre gode bud på billige, pålidlige og dygtige typehusfirmaer modtages gerne.

Det er flere spørgsmål, og da jeg er ny på siden kan jeg kun give sølle 20 point. Dog håber jeg nogen vil tage sig tid til at give et godt råd eller 2. På forhånd tak

Morten

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-02-10 13:42

Jeg kender kun til denne side

http://www.forbrug.dk/Menu/Firmatjek

I 2004 (tror jeg det var) fik mine forældre bygget hus af Skovbohuse

http://www.kandu.dk/spg96083.aspx

Det har været krakket et par gange, og der er delte meninger om dem

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=skovbohuse&meta=&aq=f&oq=

Men sådan er det jo nok med de fleste firmaer, så når du ellers finder navne på leverandører, så må du jo bare tjekke google

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-02-10 13:47

Vi har fra flere sider fået anbefalet EBK huse, som vi, om alt går vel (penge, lån og et par andre detaljer) satser på at få til at bygge hus for os i årets løb.

Jeg har ikke kunnet finde noget "snavs" om dem på nettet, har talt med to der har fået bygget hus af dem, ovenud tilfredse, ganske få fejl der straks blev rettet efter gennemgangen af husene, et af dem blev ovenikøbet færdig før tid, det andet til tiden, og gennemgået af en ejerens ingeniørven, ingen fejl.

De laver også individuelle huse, det er nok der vi skal hen.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 40 point
Dato : 03-02-10 16:51

Et forum, hvor der bl.a. er erfaringer fra andre om de forskellige byggefirmaer og husfirmaer.

http://www.bolius.dk/voresbolig/

Hvad Eurodan er i dag aner jeg ikke.
Jeg bor i et Eurodan hus fra 1987 og har sådan set været ok tilfreds med det.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-02-10 17:23

hvis det er et træhus du kunne tænke dig, kan jeg anbefale scanwo. de holder til omkring kolding, men bygger over hele landet.
hvis det er i nordjylland, kan jeg anbefale chs byg som holder til i en lille flække der hedder flejsborg.
men hvis du kaster dig ud i projektet, skal du bruge dine øjne og din sunde fornuft. der findes firmaer der lover noget der lyder for godt til at være sandt, og det er det helt sikkert også.
lad ikke nogle få tusinde kroner afgøre, om det bliver den ene eller den anden. tag et firma der er seriøs og som kan komme med referencer i lange baner.
kig på siden www. spredrygtet.dk og tjek firmaerne ud. der er både godt og skidt om mange firmaer.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-02-10 23:47

Trelleborg huse lover noget med nøglefærdigt for godt 1 million i cirka din størrelse. Og "nulenergihus" kalder de det. Men aner ikke om, hvordan de holder. Det er i træ, et rart materiale.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : m_johansson

Dato : 04-02-10 08:53

Tror ikke det bliver et træhus.

Tak til Jer alle

Bolius forumet er lige det jeg søger, så Dova får lidt point.

Godkendelse af svar
Fra : m_johansson

Dato : 04-02-10 08:54

Tak for svaret dova.