/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
TOMTOM Go930
Fra : olarsen
Vist : 697 gange
100 point
Dato : 02-02-10 12:12

Håber en kan hjælpe mig her. Min GO930 vil ikke forbinde til min PC, TOMTOM kan/vil åbenbart ikke hjælpe, jeg har henvendt mig til dem et par gange. Når jeg forbinder til vores to andre PC'er er der ikke noget problem, så problemet er relateret til en bestemt PC, det har tidligere virket og jeg kan ikke sige hvornår/-dan problemet er opstået. TOMTOM Home2 er afinstalleret og geninstalleret uden at det har afhjulpet problemet.

Kom med et godt bud!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-02-10 12:16

Du har fået opdateringer til visse programmer på din PC. Løsningen er at slette de windows opdateringer, genstarte, downloade dem igen og gemme dem i en mappe på skrivebordet. Og så kan de installeres igen. Det hjælper ofte.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 02-02-10 12:55

Det er rigtigt at opdateringer ofte giver andre problemer, (jeg plejer at sige, at når man installerer en patch så kommer der to nye huller). Jeg er sikker på at det ikke er opdateringer fra MS som er årsagen til problemet, da jeg kan forbinde GO'en til vores 2 andre PC'er. Jeg har i øvrigt for kort tid siden geninstalleret XP, det skal man jo en gang imellem med MS produkter for at få 'ryddet op', det var før dette problem opstod, men tak for buddet!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-02-10 13:21

Så prøv at gendanne til en dag hvor det virkede.

Og ikke to maskiner er helt ens, så den ene maskine fungerer med opdateringer og den anden gør ikke.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 02-02-10 13:31

Med min Denil Cemens kan jeg ikke huske hvornår det virkede sidst, så det vil ikke blive let. Det er jo heller ikke sikkert at det kan løses på anden måde end den du beskriver - det er bare ikke det jeg lige har lyst til nu, alternativt må jeg jo bare starte min LapTop op hver gang jeg skal planlægge og opdatere på GO'en, men det er måske også til at leve med.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-02-10 13:34

Her i huset opdateres vores GPS fra en bestemt maskine. Det duer ikke rigtigt fra de 2 andre. Det er ganske vist en Garmin, men det er vel lige meget. Opdateringer kommer alligevel ikke hver dag, kun en gang imellem. Så problemet er ikke så stort her.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 02-02-10 13:45

Mit problem er primært 'magelighed', og så irriterer det mig når noget som har virket pludselig ikke virke mere - men det trods alt til at leve med.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-10 13:56

Lige det jeg mener, jeg har slet ikke lyst til at begynde at rette i de to andre maskiner bare for at få det til at virke. Jeg kontrollerer for opdateringer to gange om året.

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 04-02-10 22:00

Tak for svaret granner01.
Vi to er nok de mest enige i dette svære spørgsmål - jeg er også gået over til laptop

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-10 23:05

Ja vi er enige og tak for pointene.