/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Hjælp Ønskes !!! inden jeg bliver skalde~
Fra : Scooby_Doo
Vist : 436 gange
20 point
Dato : 27-04-03 16:32

Jeg har så meget brug for hjælp.

Jeg har et Terratec Cinergy 400 Tv-kort på dette kort er der audio in.

Jeg har også et lydkort der fulgte med til mit motherboard ASUS A7N266-E hvor der er en audio in.

Jeg bruger følgende software :
Terratec's egne cinergy program samt WinDVD Recorder.

Mit Problem er :
Når jeg sætter sætter mit audio kabel i audio in på tv kortet får jeg ingen lyd når jeg ser via WinDVD men når jeg optager er der lyd.(ingen problemer med billedet)

Hvis jeg sætter det i ASUS audio in er der lyd konstant bare pc'en er tændt, hvilket giver problemer feks. når jeg skal afspille film, musik osv. det hele kører oven i hinanden.
hvis jeg køre lyden denne vej er der en del forvrængning dvs. det lyder som om at signalet er for højt.

Jeg kan ikke vælge andre lydkilder i disse programmer : WinDVR, WinDVD Recorder, Pinnacle Studio 8, Hornstedt.
Alle disse programmer finder kun mit ASUS kort.

Det eneste der finder mit Terratec kort er Terratec egne software som desværre ikke lever op til mine krav.

Hvad kan jeg gøre, jeg har de nyeste drivere til mit ASUS og Terratec kort.

Jeg vil bare have at der kunne være lyd på når jeg kører (live) på feks. WinDVD Recorder.

Det ser ikke udtil der er konflikter.

Er der nogle kloge personer der vil hjælpe en mand der en gang havde meget hår på hovedet men snart har hivet det hele ud !!!!

Med venlig hilsen
Scooby Doo

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 27-04-03 19:01

Hej Scooby Doo!

En brugbar måde er at koble de enheder fra som du ikke ønsker lyd fra!

Det kan du sandsynlifvis gøre via:

Kontrolpanel >Lyde og lydenheder >Faneblad lydenheder >Afspilning af lyd >Lydstyrke for aktuel enhed

Der kan du så mixe og slå lyden fra som det passer dig.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Scooby_Doo

Dato : 28-04-03 00:00

(lidt pinligt jeg har glemt at montere cinch/cinch kablet fra audio out på tvkort til audio in på dit lydkort, jeg satte kortet i for 3 måneder siden men har ikke haft tid til at afprøve/sætte det op)

Fedt nok, nu kører det men ikke perfekt, nu kører lyden over mit program feks. WinDVR, hvor jeg kan skrue op og ned men.

Når jeg indspiller med WinDVD Recorder virker det ok, lyden er ikke perfekt.
Men bruger jeg lillebroren WinDVR 2, som fulgte med i pakken med tv-kortet er lyden ikke iorden.

Problemet er stadig at det overstyrer dvs. lyden er for høj på ingangen til recorderen, der er mulighed for at sætte optage volumen, men selv om at jeg sætter den på 10% ændre det ikke noget.

Jeg vil helst benytte "lillebror" da synes den giver et skarpere billede.

Er der en indstilling jeg kan gøre ???

Med venlig hilsen
Scooby Doo