/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Snevejr...
Fra : Flash77
Vist : 1006 gange
50 point
Dato : 01-02-10 20:45

Er der nogen der har hørt om det bliver snevejr de næste par dage?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 01-02-10 20:47

ja masser i morgen, hele landet

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 01-02-10 20:49

20 cm er ikke det værste, det er snefygningen.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-02-10 20:54

Øv - tror du jeg kan køre på min Puch Maxi i morgen? Jeg kan evt. fylde noget sand i mælkekassen for at få et bedre vejgreb...

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 01-02-10 20:57

Kør du bare men pas på snefygning.
20 cm sne er ikke noget at være bange for.
Begge fødder på jorden så går det.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-02-10 21:09

Når der ligger så meget sne, så er det vel ikke nødvendigt at køre med hjelm, er det?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-02-10 21:27

Har du ikke et par gamle ketchere? de kan med et snubtag laves om til snesko.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 01-02-10 21:36

Ikke her på Bali, men maaske paa den nordlige halvkugle.......hvor befinder du dig egentlig?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-10 21:43

Sne - det er da vist kun ude på landet.
Puch Maxi kører bedst som Puch mini, i snevejr (luk luften ud afhjulene)

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-02-10 21:50

Husker tydeligt da jeg kørte knallert, i 1996 - 98, bagge fødder ned i sneen og så derud af
AV! Når man væltede på is
Har aldrig overvejer vægt, kørte ikke med sådan en smart mælkekasse

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 01-02-10 22:30

Når man kigger på dine tidligere spørgsmål og dette, er der noget som siger mig, at det er ligemeget om du bruger hjelm. Alt vil være til det bedre

Accepteret svar
Fra : vvdriver

Modtaget 50 point
Dato : 01-02-10 22:56

Du skal have vendt udstødningen,således den går hen foran forhjulet,en bøjning på således udstødningen blæser ned foran hjulet?. Så smelter alt isen,du bemærker ikke der har været glat.
Ps. Det er en fordel først at tappe motoren for alt olie,for så bliver udstødningsgassen varmere.
En lille fif jeg tit har brugt,monter en lille blikkasse på udstødningen,kom lidt vand deri og 6 røde pølser. Så kan du holde ind på en rasteplads,og spise varme pølser. Du kan tro der er mange som bliver misunderlig.
God tur
vvdriver

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 01-02-10 23:01

Hvis du møder
brorteil
på din vej,kast en snebold i nakken på ham,hils og sige det var fra vvdriver.
Gætter jeg rigtig er han straks her med sætningen
Hold din kæft vvdriver
vvdriver

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-02-10 00:02

vvdriver

Du har måske en krystalkugle som du smugkigger i

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 02-02-10 08:41

Citat
Hvis du møder
brorteil
på din vej,kast en snebold i nakken på ham,hils og sige det var fra vvdriver.
Gætter jeg rigtig er han straks her med sætningen

Fordi han tør ikke.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-02-10 12:23

Det sner da ikke her endnu.

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 02-02-10 13:06

Citat
Begge fødder på jorden så går det.
hvordan kan man det hvis der er 20 cm sne ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-02-10 13:28

Du starter med at grave 2 huller, når du har fast grund i form af jord, så planter du dine fødder solidt i den. Men skynd dig inden hullerne bliver fyldt med sne.

Og godt fornøjelse

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-02-10 18:18

Citat
hvordan kan man det hvis der er 20 cm sne ?

Sagtens, så længe det er læs sne
Det er nu heller ikke nødvendigt at have fødderne HELT nede ved jorden, bare så man ikke vælter
Resultat: Man når frem uden at vælte og man har kolde våde fødder

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-02-10 18:18

Læs sne.. Hmm... LØS sne!

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 06-02-10 12:15

Tak for svaret vvdriver.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 06-02-10 14:09

Tak Flash
Husk sennep til pølserne
vvdriver