/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Massey Ferguson 50 HX
Fra : taunusanden
Vist : 1046 gange
100 point
Dato : 01-02-10 18:56

Ved godt den er lidt tynd den her..
Og kunne ikke finde en kategori for en gummiged

Men nogen der ved om en Perkins AF236 motor passer i en Massey Ferguson 50 HX?

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 01-02-10 19:12

Hej -

Synes da det er et helt relevant spørgsmål i bil kategorien, når nu der ikke findes en traktor afdeling.
Jeg må straks erkende at jeg ikke ved en dyt om lige de 2 motortyper involveret her.
Jeg ved ikke engang om det er diesel eller antal cylindre.

Men jeg ved at det er en større operation at skifte motor på en traktor, og at man normalt går meget langt for at reparere den motor traktoren er født med.
Fordi motoren er integreret med traktorens øvrige konstruktion.

Er den frostsprængt i blokken eller andet tilsvarende terminalt ?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-02-10 20:18

Helt enig, jeg ville også hellere skifte foringer, stempler m.m.. end skifte motor.
Men det er en gummiged, ikke fordi det gør den store forskel, ville stadig hellere lave motor.

Det er min fætters, ved ikke hvad den fejler, men han mener ikke den kan laves, så han spurgte mig om jeg kunne finde ud af om den motor passer i den, da han har sådan en på hånden.
Den er ikke frostsprængt, skaden skete i sommers, ved jeg. Har set den har holdt stille pænt længe..

Men 7000kr og en tur fra jylland til sjælland med trailer for at hente motor, så skal man vel helst være rimelig sikker, inden man køber.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-02-10 21:23

Seføli kan den laves.Det kan de i 99 % af alle tilfæller.
alimak

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-02-10 21:46

Spørgsmålet er jo om motoren passer

Eller, hvad man skal vide for finde ud af om den passer.. Uden at prøve den hårde måde!

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 02-02-10 21:14

Hmm Gummiged??? En 50 HX'er er en rendegraver...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-02-10 21:19

Så kalder vi det en rendegraver, men en traktor er det ihvertfald ikke

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 02-02-10 21:33

Nej ikke helt mere men var det jo en gang Men Hvad er den perkins fra? Hvis man kunne bruge google, så må man kunne finde ud af det... Men det ka jeg ikke...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-02-10 21:49
Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 02-02-10 21:53

Umiddelbart tror jeg ikke den passer... Men Du må da ka se hvad for motor der ligge i den nu?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-02-10 21:55

Min fætter, som egentlig har purgt om jeg kunne finde ud af det, mener den er magen til, men der kunne måske være nogle detalier der gjorde det umuligt. Han kan ikke finde noget motornummer på den der sidder i nu.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 02-02-10 21:57

Det skal være der Men ny er det jo ikke den nemmeste maskine at komme til at se motoren på... Men han skal vel ind alligevel...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-02-10 22:00

Tja. Håbede bare der var nogle guldkorn at hente her, evt. fra en erfaren i branchen.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 02-02-10 22:15

Hehe har kørt meget med en hx'er... Men der er jo også flere udgaver af den... Så det bliver nok svært at sige uiden at vide mere...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-02-10 22:16

Det er en Serie S, hvis det siger noget.

Accepteret svar
Fra : Ekspress105

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-10 22:21

Så tror jeg ikke den motor passer, den ligner noget fra en 100 serie... Og hxs er jo noget nyere end dem... Men det er kun min formodning...

Godkendelse af svar
Fra : taunusanden

Dato : 03-02-10 19:11

Tak for svaret Ekspress105.
Info er givet videre til min fætter. Så må han selv om hvad han gør

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 03-02-10 20:57

Det bedste ville nok være at gå ind til en MF forhandler og spørge, de ved det 100%