/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
cd-rom drev virker ikke
Fra : mort1760
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 01-02-10 18:08

Hej jeg har 2 cd drev i min computer...

Men når jeg sætter en cd eller dvd i drevene, sker der ikke noget... og når jeg vil åbne det fra denne computer, siger den bare indsæt en cd i drevet...

er det en driver jeg skal have fat i til dem eller hva?? for det er lidt mystisk at det er dem begge...

Og jeg står nemlig og skal til at indsallere driver til mit nye grafikkort, men kan jo ikke læse det...

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 01-02-10 18:10

start med at prøve nogle andre cder og dvder og se om det skulle være discen der er noget ivejen med.

Prøv at gå ind i kontrolpanelet / enhedshåndtering og se om dine drev er ibrug.

Prøv også at trykke DEL eller F1 eller sådan noget lige når du har tændt din computer og gå ind i bios og se om dine drev står der.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-10 19:46

Du har måske skubbet til kablet då det ikke sidder på plads.

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 01-02-10 19:56

har prøvet det i har sagt men intet af det har hjulpet...

Men når jeg går ind i enhedshåndtering, viser den det samme navn på begge drev...

det ene er et hp drev og det andet ved jeg ikk.. men burde de ikke hedde de som den egentlig hedder?? i stedet for bare det samme navn???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-10 20:00

På hvilke kabler sidder din harddisk og dine CD / DVD

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 01-02-10 20:28

min HDD er Sata diske... så de er ikke koblet forkert hvad det angår...

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 01-02-10 21:11

problemet er løst... begge drev stod som slave... den ene flyttet til master:P så kører vi igen...

Annuller spørgsmålet
Fra : mort1760

Dato : 01-02-10 21:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og har selv løst problemet...