/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
C lader
Fra : refi
Vist : 956 gange
100 point
Dato : 31-01-10 17:54

Ved godt det ikke har meget med installation at gøre - men det var måske det bedste sted at finde "el-nørder"

Jeg mangler en oplader til C-batterier der ikke koster en formue....

Dem jeg har fundet ligger på 4-500 kr og opefter - det kan da ikke passe...

Det behøver ikke være noget sofistikeret med alle mulige former for sikring....

Alternativt:
Kunne man "bastle" lidt med en AA oplader ???? - er det muligt - ladetiden betyder ikke så meget...

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 31-01-10 18:05
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 31-01-10 18:52

Hvilken type c- batterier??? (Ni-Cd , Ni-MH eller hvad)

Hvad er kapaciteten (mAh)

MVH

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-01-10 18:55

nu ved vi ikke hvad du mener med C batterier.

Betegnelser som A,aa,aaa,B, C og D bruges i flæng af diverse leverandører for forskellige størrelser elementer. De mener desværre forskelligt med disse betegnelser.

Brug hellere de standardiserede navne efter IEC.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-10 19:18

Citat
nu ved vi ikke hvad du mener med C batterier.

Jeg mener den "lille" af de "buttede" der bruges i f.eks. stavlygter...

Batterierne er Ni-Cd - 3000 mAh

Denne:
http://www.batteryspace.com/browseproducts/NiCd-Rechargeable-Cell--1.2V-3000-mAh-C-size-Batteries---Button-Top-(1Pc).HTML

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-10 19:19

Rettelse:

Det er IKKE det batteri - men magen til

Kommentar
Fra : 1901

Dato : 31-01-10 20:39

ved godt du nok har batterierne, men bare for at vise man kan få en sådan

http://www.batterinet.dk/shop/batteri-converter-aa-723p.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-10 21:52

Det var smart - tak for det....

Det løser dog IKKE mit problem - det er jo det modsatte.....

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 01-02-10 12:24

Har du været i Batteribyen? De har den lader du efterlyser - og til billig pris:
http://www.batteribyen.dk/duracell_cef22-p-4264.html?cPath=37_68&osCsid=dad13cde48fd709892bfd151a4136145

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-10 13:53

Ja det er da billigere

Men mon ikke halvdelen af prisen er for "navnet"

Nå kan ingen finde den billigere må jeg nok undvære "kagen" til kaffen.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-10 14:02

Citat
kan ingen finde den billigere må jeg nok undvære "kagen" til kaffen
hvis kagen du må undvære er en af de der fastelavnsboller med fløde og cremefyld, så burde du bruge denne smiley i stedet for blinket

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-02-10 17:35

Føtex plejer at have nogle "UNI-ROSS" til rimelige penge.
Den jeg har, kan også tage C celler, dog er ladestrømmen ikke voldsom, op til 36 timer for batterier som dine.
Jeg kan dog ikke lige finde den på nettet, men de plejer at have dem.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-10 18:37

Jeg kigger lige i Føtex....

Man er vel "lidt" nærig

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 13-02-10 17:19

Fandt en "gammel" hos vores elmand....

Den kostede blot et par "kolde"

Billigere kan det vel ikke være

Men tak for hjælpen alle...

En skal jo sejre

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-10 01:37

Tak godt du fandt en løsning, du får point i mit spørgsmål selv om jeg ikke har fået en løsning