/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon PowerShot G9
Fra : stjerneboern
Vist : 694 gange
100 point
Dato : 25-01-10 08:51

Hej derude.
Nogen der kan hjælpe med med at finde de rigtige knapper til at indstille
histogrammet. Når jeg har taget et billed kommer det frem bage lige 1 sek og så væk igen. Man må vel kunne indstille det efter hvordan billedet skal være optimalt =)
hvad skal et billed tages på, den står på meget fin, men når man så ser på historiegrammet ser det nu ikke særligt fint ud :( hvor mange er det pixel ???? der står 3264X2448 er det normalt at tage så stort i, ved god at man helst skal bevare oprindelig form for at kunne ændre, men er i tvivl. har haft det til rep. så alle mine indstillinger er der ikke mere. og kan ikke lige finde bogen.
håber nogen har forstand på det, skal gerne bruge det i morgen til en begravelse.

På forhånd mange tak

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-01-10 08:55

Det burda da stå i brugsforeningen du fik med, da du købte apparatet?
Du kan evt. spørge der hvor du har købt det?

hawaii7

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-10 09:15

Din brugsanvisning er højst sandsynligt på en cd-rom

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-10 10:14

Det du tænker på er hvor stor opløsning billedet tages i, altså hvor mane megabyte billedet fylder.
Det har vetydning for hvor stort print du kan lave og hvor meget billedet evt. kan beskæres bagefter uden det går ud over kvaliteten.

Du skal ind i kameraets menu og bruge piletasterne til at manøvrere rundt til du finder et punkt der hedder "opløsning" som skal være " L " og "kompression" som skal være "fin" eller "meget fin", for det er normalt at tage så stort som muligt.

Men det har så ikke noget at gøre med skarphed på billedet, og om det er under- eller overbelyst o.s.v.....

Citat
Når jeg har taget et billed kommer det frem bage lige 1 sek og så væk igen. Man må vel kunne indstille det efter hvordan billedet skal være optimalt

Det er billedvisning det du nævner der.

Hvis du vil indstille og optage billedet på manuelle indstillinger, og altså ikke bruge kameraets auto-optagefunktion, så skal du for hvert billede du tager, ind og justere på blænde og lukkertid efter de gældende forhold, altså lysforhold, om det er udendørs elelr indendørs, om der skal bruges blitz o.s.v. for at få den rette optagelse Så det er ikke noget du sådan kan forudindstille fast .

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 25-01-10 16:35

de tager aldrig tlf har for travlt. har forlagt den i flytterodet =) ellers havde jeg skam tjekket.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 25-01-10 18:32

Da det er et Canon skal du allerførst ind i menuen og vælge dansk som sprog. Dernæst vil jeg mene at der er et særligt punkt der hedder histogram som du så skal "slå til".
3264X2448 pixel er lige under 8megapixel og det er ok og bestemt ikke for stort.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 25-01-10 22:36

tak. kan bare ikke lige finde ud af om det er meningen man skal gå ind og ændre histogrammet for at få de bedste billeder, eller om den er forudindstillet og så når man har taget kan man vælge dem der har det bedste histogram??? Det er indstillet til dansk, men der er ikke noget der lige skinner mig i øjene som siger her er knappen.
Og det er helt rigtig at det er en cd, men har glemt at lægge den på plads så den ligger nok ved de andre cdér som ikke er kommet frem endnu. men jeg må lede videre

men arbejder lystigt videre

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 26-01-10 21:12

Tak for svarene, der var en knap der hedder P og hvis man stiller ind på den kommer så histogrammet frem, så dejligt at jeg har rodet så meget. Tak til dova så blev jeg det klogere

Godkendelse af svar
Fra : stjerneboern

Dato : 26-01-10 21:14

Tak for svaret dova.
fik faktisk taget nogen rigtige gode billeder. Det har også taget noget tid at prøve tage en masse inden man kunne indstille det igen.